L’esdeveniment, coorganitzat per la firma Xtrategics i Fira de Mollerussa, es farà aquest dijous 9 de març i serà una de les dues jornades que obriran el programa de la 150 Fira de Sant Josep
Prop de 350 persones s’han inscrit ja en la 7a Trobada Empresarial sobre Transformació Digital de Mollerussa que es realitzarà aquest dijous al teatre L’Amistat i que, juntament amb la XXII Jornada intercomarcal sobre el cultiu del panís, obriran el dia 9 de març el programa de sessions formatives en el marc de la 150 Fira de Sant Josep. El perfil professional dels inscrits a la convocatòria, organitzada conjuntament per la firma Xtrategics i Fira de Mollerussa, respon a empresaris de la demarcació de Lleida, especialment directors d’empresa o directors dels departaments de màrqueting i TIC.
Pel que fa a la trobada d’enguany, des d’Xtrategics assenyalen que en aquesta setena edició el contingut se centra molt més en temes d’innovació, ja que s’ha constatat que el procés de transformació digital s’està aplicant en moltes d’aquestes empreses, la qual cosa ha portat a fer un pas més enllà i abordar d’altres qüestions com la innovació.
Respecte a les ponències d’aquesta convocatòria hi participaran reconeguts professionals de diversos àmbits tecnològics. Així, entre els conferenciants que hi participaran figuren, entre altres, Pau Garcia-Milà, emprenedor nomenat Innovador de l’any per MIT-TR-35 i que parlarà sobre les noves regles socials de la tecnologia i les noves formes d’oferta i demanda; el mediàtic en temes de ciberseguretat i espionatge, Elies Campo; la directora de Cultura, Organización y Personas, Laura Ravés, qui abordarà la captació de talent i el canvi de regles a les empreses; el referent a nivell mundial en intel·ligència artificial, Xavier Azemar, amb la xerrada Ecosistemes d’Innovació, o el president de la Cambra de Comerç de Lleida i fundador i director del Grupo Saló, Jaume Saltó.
Destacar la suma enguany de col·laboradors institucionals i empresarials de les Terres de Lleida com la Generalitat, el Consell Comarcal del Pla d’Urgell, la Diputació de Lleida, Pimec, la Cambra de Comerç Lleida o l’associació empresarial Agrupem.
XXII Jornada intercomarcal sobre el cultiu del panís
D’altra banda, aquest mateix dijous dia 9 es durà a terme també la XXII Jornada intercomarcal sobre el cultiu del panís en el marc de la 150 Fira de Sant Josep. La convocatòria, que es portarà a terme al Centre Cultural, s’abordarà enguany la principal incertesa d’aquesta campanya: la disponibilitat d’aigua de reg i com pot afectar a les zones de regadiu i en especial als cultius d’estiu.
A més d’aquest, la jornada tractarà d’altres temes a tenir en compte pel sector productiu com són la sostenibilitat, la protecció fitosanitària dels cultius i la fertilització, alhora que s’informarà sobre l’estat actual de plagues com la diabrotica i es presentaran els resultats de l’experimentació amb noves varietats, tant de panís com de soja.