Dijous 1
Presentació del llibre EL PAISATGE D’UNS CRIMS: L’ACTE SUBLIM DE JOSEP MARIMON a càrrec de l’autor JOAN M. MINGUET
A les 7 de la tarda, a la Biblioteca Pública Germanes Güell (plaça de sant Antoni)
Organitza: La Soll i Biblioteca Pública de Tàrrega – Germanes Güell
Gratuït. Aforament limitat. Inscripció prèvia al telèfon 973 500 428
Dijous 1
Concert del cor GALINDAINA (música tradicional)
A 2/4 de 8 del vespre, a l’Església de Sant Antoni (plaça de sant Antoni)
Organitza: Museu Tàrrega Urgell
El Museu Tàrrega Urgell ofereix l’actuació del grup de música tradicional Galindaina en un entorn tan suggeridor com és l’interior de Església de Sant Antoni, un dels tresors arquitectònics del nucli antic de la ciutat. Gratuït. Aforament limitat. Inscripció prèvia a: info@museutarrega.cat
Divendres 2
L’ESTIUET DE L’ATENEU:
Concert del grup targarí HER MAJESTY (versions acústiques)
A les 10 de la nit, als jardins de la Societat Ateneu (plaça del Carme)
Organitza: Societat Ateneu
Gratuït. Aforament limitat
Dissabte 3
PÚBLIC! Cicle d’Arts de Carrer:
CAPICUA CIRC presenta l’espectacle KOSELIG
A les 8 del vespre, a la Figuerosa
Organitza: Regidoria de Cultura
Cinc personatges insòlits conviuen en un carruatge multifuncional on els records es gronxen en el trapezi i les experiències s’enreden a la corda doble. Espectacle familiar amb escenes plenes de circ, teatre, humor i màgia. Gratuït. Aforament limitat. Reserva prèvia a cultura@tarrega.cat i La Botiga del Museu
Dissabte 3
L’ESTIUET DE L’ATENEU:
Concert del cantautor lleidatà FUSTEGUERES (versions i cançó d’autor)
A les 10 de la nit, als jardins de la Societat Ateneu (plaça del Carme)
Organitza: Societat Ateneu
Gratuït. Aforament limitat
Dimarts 6
Torna l’AULA UNIVERSITÀRIA de Tàrrega
Conferència: VISCA LA VINYA. VISCA EL VI. DE LA TERRA AL PALADAR amb la dinamitzadora cultural i periodista ROSA VENDRELL
A les 6 de la tarda, al Teatre Ateneu (plaça del Carme)
Organitza: Aula Universitària de Tàrrega
Acte de represa que servirà d’enllaç entre l’actual curs i el proper, que s’espera poder completar amb normalitat. La retrobada consistirà en una conferència titulada “Visca la vinya. Visca el vi. De la terra al paladar” a càrrec de Rosa Vendrell, dinamitzadora cultural i periodista. Acte obert a tots els socis inscrits del curs 2020/21 i amb mesures de seguretat sanitària.
Dimecres 7
FIRATÀRREGA: SUPORT A LA CREACIÓ
Assaig obert d’ÀNGEL DURAN presentant el seu espectacle PAPILLON
Hora a concretar, al Museu Trepat (avinguda de Josep Trepat Galceran)
Organitza: FiraTàrrega
La tecnologia s’ha convertit en una extensió del nostre cos i a la vegada en una presó, en una mena de caverna platònica moderna. Ens tanquem en el nostre capoll, irradiant píxels, on morim en vida incapaços d’apagar les llums de la realitat projectada. Aquesta peça qüestiona aquesta nova identitat: el ball de llums que constitueix la nova ceguesa; els cables que esdevenen les noves cadenes. Gratuït. Aforament limitat. Reserva prèvia a info@firatarrega.com
Dimecres 7
CINEMA A LA FRESCA: Projecció de la pel·lícula LA VAMPIRA DE BARCELONA de Lluís Danés (thriller dramàtic)
A 1/4 d’11 de la nit, al Camp dels Escolapis
Organitza: Regidoria de Cultura
Les sessions de cinema a la fresca de Tàrrega recuperen el seu format habitual si bé es traslladen al Camp dels Escolapis, ampli espai on els espectadors podran gaudir dels films garantint alhora la distància social. La selecció de títols respon a la voluntat de donar suport al sector de l’audiovisual dels Països Catalans oferint alhora pel·lícules de qualitat de la darrera temporada cinematogràfica.
La vampira de Barcelona és una aproximació en clau de thriller als terribles successos que envoltaren la figura d’Enriqueta Martí, principal sospitosa de l’assassinat de nombrosos infants desapareguts al barri del Raval de principis del segle XX. És una acurada producció catalana que sorprèn pel seu estil visual i que s’alçà amb 5 premis Gaudí, entre els quals el de millor pel·lícula. Gratuït. Aforament limitat. Reserva prèvia a cultura@tarrega.cat i La Botiga del Museu
Dijous 8
Presentació del llibre NOS VEMOS EN FIVE POINTS a càrrec de l’autor MATEU MAYALS PÉREZ
A les 7 de la tarda, a la Biblioteca Pública Germanes Güell (plaça de sant Antoni)
Organitza: Biblioteca Pública de Tàrrega – Germanes Güell
Gratuït. Aforament limitat. Inscripció prèvia al telèfon 973 500 428
Dijous 8
PAUPATERRES – 23è FESTIVAL MUSICAL D’ESTIU DE PONENT:
Actuacions de LA FÚMIGA, BREDDA, ZONA OFF i MIGUELITO SUPERSTAR
Obertura de portes a les 8 del vespre, al Càmping Municipal
Organitza: Associació Paupaterres i Regidoria de Cultura
Tàrrega recupera aquest estiu una altra de les seves cites culturals emblemàtique: el Paupaterres. El festival torna al calendari després de la cancel·lació de l’any passat a causa de la pandèmia. Serà la 23a edició i se celebrarà els dies 8, 9 i 10 de juliol al Càmping Municipal. El recinte s’adaptarà als protocols sanitaris, l’aforament serà limitat, els espectadors romandran asseguts i caldrà fer reserva prèvia. Com és costum, el Paupaterres es completarà amb parades d’artesania i food-trucks. L’esdeveniment clourà enguany una etapa havent consolidat el seu model de cultura transversal, oberta, accessible i familiar.
La programació s’obrirà el dijous 8 de juliol de la mà de La Fúmiga, un original projecte arribat des del País Valencià que debuta al Paupaterres emmirallant-se en les brass-band centreeuropees. Vent i percussió envairan l’escenari amb energia, dinamisme i caràcter mediterrani. Cultura de carrer que viatja per diferents estils (ska,, rock, balkan, hip-hop, mestissatge…) i que repassa tant èxits del circuit musical en català com temes propis del seu primer àlbum, “Espremedors”.
Refermant el compromís del Paupaterres amb el territori, la vetllada de dijous també donarà veu a les cançons pop-rock de Bredda, nou músics lleidatans que són a punt de publicar el seu primer àlbum, “Resiliència”, finançat mitjançant micro-mecenatge. Amb només un any i mig de trajectòria, Bredda es proclama com un dels grups de fusió festiva que guanya més projecció.
Zona Off sorgeix d’un grup d’artistes que es trobaven per racons de Tàrrega per tocar la guitarra. Es presenten al públic com una colla d’amics que volen passar-s’ho bé amb la música. La nit s’arrodonirà amb Miguelito Superstar, un dels cantants i fundadors de Fundación Tony Manero, que portarà a Tàrrega el seu espectacle en format de sessió de DJ. Preu de l’entrada: 10 euros
Més informació i venda d’entrades al web oficial www.paupaterres.cat
Divendres 9
PAUPATERRES – 23è FESTIVAL MUSICAL D’ESTIU DE PONENT:
Actuacions de ROBA ESTESA, EL PONY PISADOR, LA TERRASSETA DE PREIXENS i GANJANIGHTS
Obertura de portes a les 8 del vespre, al Càmping Municipal
Organitza: Associació Paupaterres i Regidoria de Cultura
El Paupaterres fa visible la presència de les dones en la música d’arrel i porta la proposta artística liderada per les tarragonines Roba Estesa. La banda fusiona sons urbans i festius amb instrumentació folk reivindicant potents missatges feministes. Després dels seus treballs “Descalces” i “Desglaç”, arribà al 2020 “Dolors”, un EP que expressa de viva veu la lluita per l’empoderament.
Per la seva part, El Pony Pisador són cinc joves de Barcelona que mesclen folk d’arreu del món en un equilibri perfecte entre sentit de l’humor i virtuosisme. El seu directe es nodreix a parts iguals de melodies tradicionals i harmonies vocals. Acaben d’editar el seu tercer disc.
La Terrasseta de Preixens, vells coneguts del festival amb més de 12 anys de fructífera trajectòria artística, tampoc no es perdran aquesta cita tan especial del Paupaterres. El grup targarí torna amb un EP titulat “Potxons”, gravat a València i on han inclòs “Surt el sol”, cançó de Cervera – Capital de la Cultura Catalana 2019. La vetllada tindrà com a colofó una sessió vitaminada de ritmes jamaicans a càrrec dels selectors i selectores de Ganjanights. Preu de l’entrada: 10 euros. Més informació i venda d’entrades al web oficial www.paupaterres.cat
Dissabte 10
PAUPATERRES – 23è FESTIVAL MUSICAL D’ESTIU DE PONENT:
Espectacle familiar d’EL POT PETIT
Obertura de portes a les 6 tarda, al Càmping Municipal
Organitza: Associació Paupaterres i Regidoria de Cultura
El dissabte a la tarda, els infants i el públic familiar gaudiran del seu espai al Paupaterres amb el concert d’El Pot Petit, que tornen a Tàrrega estrenant gira i repertori, «Vull cantar i vull ballar», un espectacle dinàmic i participatiu que combina música, titelles, teatre i humor. Preu de l’entrada: 10 euros (vàlida també per als concerts de la nit). Més informació i venda d’entrades al web oficial www.paupaterres.cat
Dissabte 10
PAUPATERRES – 23è FESTIVAL MUSICAL D’ESTIU DE PONENT:
Actuacions de DOCTOR PRATS, ELS AMICS DE LES ARTS i TRIO KUMBIA
Obertura de portes a les 8 del vespre, al Càmping Municipal
Organitza: Associació Paupaterres i Regidoria de Cultura
Després del seu tercer i aclamat disc “Venim de lluny” publicat el 2018 i un parèntesi de descans, el septet Doctor Prats desembarca altre cop al Paupaterres amb nou material sota el braç, especialment el seu actual single “Massa bé”, cançó optimista cridada a ser un himne estiuenc. Els de Terrassa continuen evolucionant en el mestissatge i són capaços de barrejar estils tan diversos com el pop, la cúmbia, el reggae, l’ska, el rock, l’electroswing o el dubstep.
Convidats habituals del Paupaterres, Els Amics de les Arts no podien faltar enguany per oferir en viu els temes del seu cinquè treball d’estudi, “El senyal que esperaves”, amb producció a càrrec de Tony Doogan. El trio barceloní exhibirà el seu actual pop juganer que connecta amb la música de ball (cançons com “El meu cos” esdevenen una injecció d’optimisme) sense renunciar a l’esperit alternatiu dels seus inicis. En aquest sentit, les lletres creatives marca de la casa continuen refermant Els Amics de les Arts com una banda de referència de la música en català contemporània.
Trio Kumbia són una colla d’amics units per la diversió i la faràndula. Els seus inicis com a grup se situen a Tàrrega l’any 2018. Mai no han ofert dues actuacions iguals i sempre busquen la manera de sorprendre el públic amb una bona murga i espectacle. Preu de l’entrada: 10 euros. Més informació i venda d’entrades al web oficial www.paupaterres.cat
Dissabte 10
CICLE D’HAVANERES I MÚSICA TRADICIONAL:
Concert d’havaneres amb ELS PESCADORS DE L’ESCALA
A les 10 de la nit, a la plaça d’Europa
Organitza: Regidoria de Cultura
Gratuït. Aforament limitat. Reserva prèvia a cultura@tarrega.cat i La Botiga del Museu
Dissabte 10
L’ESTIUET DE L’ATENEU: Concert de TUIL HIGGINS i XAVI MONGE (jazz)
A les 10 de la nit, als jardins de la Societat Ateneu (plaça del Carme)
Organitza: Societat Ateneu
Gratuït. Aforament limitat
Dissabte 10
FIGAESTIU 2021: Concert de GUSTAV LUNDGREN DUO (jazz amb guitarres)
A 2/4 d’11 de la nit, a La Figuerosa
Organitza: Junta de Veïns de La Figuerosa
Gratuït. Aforament limitat. Reserva prèvia a xmayora@gmail.com
Diumenge 11
Campanya solidària MULLA’T PER L’ESCLEROSI MÚLTIPLE
A les 12 del migdia, a les Piscines Municipals (Parc Esportiu)
Organitza: Fundació Esclerosi Múltiple
Tradicional capbussada solidària per l’esclerosi múltiple (EM)
Dimecres 14
CINEMA A LA FRESCA:
Projecció de la pel·lícula ONWARD de Pixar Disney (animació familiar)
A 1/4 d’11 de la nit, al Camp dels Escolapis
Organitza: Regidoria de Cultura
Ambientat en un món de fantasia suburbana, el film narra com dos germans elfs adolescents s’embarquen en una aventura per descobrir si existeix encara una mica de màgia al món. L’objectiu: passar un últim dia amb el seu pare ja difunt. Gratuït. Aforament limitat. Reserva prèvia a cultura@tarrega.cat i La Botiga del Museu
Dijous 15
Presentació del llibre L’UNIVERS DIVERS a càrrec de l’autora ALBA BELLART CASTELLVÍ
A les 7 de la tarda, a la Biblioteca Pública Germanes Güell (plaça de sant Antoni)
Organitza: Biblioteca Pública de Tàrrega – Germanes Güell
Gratuït. Aforament limitat. Inscripció prèvia al telèfon 973 500 428
Dijous 15
SARDINES & MARINADA:
Concert amb l’agrupació AGUSTIKA (versions) i sessió de DJ BLUETONIC
A les 8 vespre (sopar) i a les 10 nit (concert), als Jardins de l’Associació Alba
Organitza: Associació Alba
Reserves al web www.aalba.cat
Divendres 16
L’ESTIUET DE L’ATENEU: Concert del grup ESCAPE DE JAZZ
A les 10 de la nit, als jardins de la Societat Ateneu (plaça del Carme)
Organitza: Societat Ateneu
Gratuït. Aforament limitat
Dissabte 17
Mercat de les Antiguitats i les Arts
Tota la tarda, al carrer del Carme
Organitza: Centre Cultural de Tàrrega
El Mercat de les Antiguitats i les Arts se celebra el tercer dissabte de mes, de 5 de la tarda a 9 del vespre. S’hi pot comprar i intercanviar tota classe de peces antigues i de segona mà: llibres, còmics, segells, monedes, postals, plaques de cava, programes de cinema així com vídeojocs, pel·lícules i música en formats clàssics. També s’hi pot trobar una extensa varietat d’objectes i complements decoratius d’estil “vintage”. Amb distància de seguretat, mascareta i gel hidroalcohòlic
Dissabte 17
Cicle de SARDANES AL PATI amb la COBLA TÀRREGA (audició)
A les 8 del vespre, a la plaça del Carme
Organitza: Regidoria de Cultura
Gratuït. Aforament limitat. Reserva prèvia a cultura@tarrega.cat i La Botiga del Museu
Dissabte 17
PÚBLIC! Cicle d’Arts de Carrer:
Espectacle de circ A LA FRESCA amb la companyia ANNA CONFETTI (programat dins el Circuit Nòmada de FiraTàrrega)
A les 8 del vespre, a Altet
Organitza: Regidoria de Cultura
El grup Anna Confetti porta més de 30 anys provocant somriures amb els seus espectacles còmics i poètics, expressant-se amb el llenguatge del circ, la música i el clown. Tres personatges i una cadira gegant surten a prendre la fresca creant un univers hilarant. Gratuït. Aforament limitat. Reserva prèvia a cultura@tarrega.cat i La Botiga del Museu
Dissabte 17
L’ESTIUET DE L’ATENEU: Concert del grup ACÚSTIQUEM (versions)
A les 10 de la nit, als jardins de la Societat Ateneu (plaça del Carme)
Organitza: Societat Ateneu
Gratuït. Aforament limitat
Dissabte 17
FIGAESTIU 2021: Concert del grup ROCK’N’ROLL VINILOS (versions de clàssics del rock dels 60)
A 2/4 d’11 de la nit, a La Figuerosa
Organitza: Junta de Veïns de La Figuerosa
Gratuït. Aforament limitat. Reserva prèvia a xmayora@gmail.com
Dimecres 21
CINEMA A LA FRESCA:
Projecció de la pel·lícula JOSEP d’Aurel (animació – memòria històrica)
A 1/4 d’11 de la nit, al Camp dels Escolapis
Organitza: Regidoria de Cultura
Febrer, 1939. Aclaparat per l’onada de republicans que fugen de la dictadura de Franco, el govern francès opta per confinar-los en camps de concentració. En un dels camps, dos homes separats per un filferro, traven amistat. Josep fou guardonat com a millor film d’animació als Premis del Cinema Europeu 2020. La pel·lícula compta amb col·laboracions del pintor Magí Puig, establert a Tàrrega. Gratuït. Aforament limitat. Reserva prèvia a cultura@tarrega.cat i La Botiga del Museu
Dijous 22
SARDINES & MARINADA:
Concert de DIEGO PAQUÉ (flamenc fusió) i sessió de DJ amb DIRTY BROWN
A les 8 vespre (sopar) i a les 10 nit (concert), als Jardins de l’Associació Alba
Organitza: Associació Alba
Reserves al web www.aalba.cat
Divendres 23
L’ESTIUET DE L’ATENEU: Concert del grup FORTY MILES (versions)
A les 10 de la nit, als jardins de la Societat Ateneu (plaça del Carme)
Organitza: Societat Ateneu
Gratuït. Aforament limitat
Dissabte 24
REVETLLA DE LA SOCIETAT ATENEU amenitzada pel grup MARE NOSTRUM (sopar i concert)
A 2/4 de 10 de la nit, als jardins de la Societat Ateneu (plaça del Carme)
Organitza: Societat Ateneu
Inscripcions a: ateneutarrega@gmail.com
Dissabte 24
PÚBLIC! Cicle d’Arts de Carrer:
Representació teatral de L’HOSTAL DE LA GLÒRIA de Josep Maria de Sagarra a càrrec d’EL CELLER D’ESPECTACLES
A les 10 de la nit, a Santa Maria de Montmagastrell
Organitza: Regidoria de Cultura
Estrenat l’any 1931, el poema dramàtic L’Hostal de la Glòria és un clàssic contemporani del teatre català que ara recupera el grup lleidatà El Celler d’Espectacles. Gratuït. Aforament limitat. Reserva prèvia a cultura@tarrega.cat i La Botiga del Museu
Dissabte 24
FIGAESTIU 2021: Caminada a la llum de la lluna plena
A 2/4 d’11 de la nit, a La Figuerosa
Organitza: Junta de Veïns de La Figuerosa
Gratuït. Aforament limitat. Reserva prèvia a xmayora@gmail.com
Dimecres 28
CINEMA A LA FRESCA: Projecció de la pel·lícula COSES A FER ABANS DE MORIR de Cristina Fernández i Miguel Llorens (tragicomèdia)
A 1/4 d’11 de la nit, al Camp dels Escolapis
Organitza: Regidoria de Cultura
Produït al País Valencià, el film fou guardonat com a millor pel·lícula al Festival d’Alacant. Els protagonistes són un grup d’amics de més de 30 anys colpejats per la mort del membre més jove de la colla. Gratuït. Aforament limitat. Reserva prèvia a cultura@tarrega.cat i La Botiga del Museu
Dijous 29
SARDINES & MARINADA: Nit de monòlegs i sessió amb PD Verrizé
A les 8 vespre (sopar) i a les 10 nit (actuacions), als Jardins de l’Associació Alba
Organitza: Associació Alba
Reserves al web www.aalba.cat
Divendres 30
FIRATÀRREGA: SUPORT A LA CREACIÓ
Assaig obert de GLÒRIA RIBERA presentant el seu espectacle PARNÉ
A les 8 del vespre, al Teatre Ateneu (plaça del Carme)
Organitza: FiraTàrrega
Un collage de política i glamur que reivindica la vida més enllà de la norma, on el gènere i el poder són els principals pilars d’una col·lecció de cançons censurades els darrers cent anys i qui sap si potser demà. Gratuït. Aforament limitat. Reserva prèvia a info@firatarrega.com
Divendres 30
L’ESTIUET DE L’ATENEU: Concert del grup PERIFÈRICS (pop-rock)
A les 10 de la nit, als jardins de la Societat Ateneu (plaça del Carme)
Organitza: Societat Ateneu
Gratuït. Aforament limitat
Dissabte 31
CICLE D’HAVANERES I MÚSICA TRADICIONAL:
Concert d’havaneres amb el grup BOIRA + sopar (opcional)
A 2/4 de 10 de la nit, a la plaça del Freginal – EMD El Talladell
Organitza: Regidoria de Cultura i EMD El Talladell
Concert gratuït. Aforament limitat. Reserva prèvia a emd@talladell.cat
Dissabte 31
PÚBLIC! Cicle d’Arts de Carrer: Espectacle musical CANÇÓ FUGAÇ a càrrec de l’agrupació CORRANDES SÓN CORRANDES (tradicional)
A les 10 de la nit, a Claravalls
Organitza: Regidoria de Cultura
Espectacle de música tradicional basada en les tonades de la Catalunya Vella. L’agrupació de Sabadell, especialista en el gènere de la cançó improvisada, provoca emocions al públic mitjançant la paraula, el so i el gest. Folk en la seva dimensió més festiva sense renunciar a la tradició més genuïna. Gratuït. Aforament limitat. Reserva prèvia a cultura@tarrega.cat i La Botiga del Museu
Dissabte 31
L’ESTIUET DE L’ATENEU: Concert de SU & SI (versions)
A les 10 de la nit, als jardins de la Societat Ateneu (plaça del Carme)
Organitza: Societat Ateneu
Gratuït. Aforament limitat
Dissabte 31
FIGAESTIU 2021: Concert del cantautor XAVIER MAYORA presentant el seu disc ANARTISTA
A 2/4 d’11 de la nit, a La Figuerosa
Organitza: Junta de Veïns de La Figuerosa
Gratuït. Aforament limitat. Reserva prèvia a xmayora@gmail.com
Exposicions. GALACTICAT presenta REDRUM de l’artista plàstica JENNIFER DAHBURA, una interpretació de l’univers literari i cinematogràfic d’Stephen King. Fins al 31 de juliol, al Museu Tàrrega Urgell (carrer Major, 11)
Organitza: Galacticat i Museu Tàrrega Urgell
L’exposició es capbussa en l’univers de l’escriptor Stephen King, un dels grans exponents del gènere fantàstic i de terror. La majoria de les seves obres han estat adaptades a la gran pantalla, proporcionant imatges icòniques del setè art. L’artista caribenya Jennifer Dahbura recrea sota el seu prisma personal alguns dels seus personatges, en especial dones fortes que s’empoderen davant les dificultats. Les dones apareixen com a protagonistes en escenes carregades de simbologia màgica i referències a la mort, la santedat, el misticisme i la natura personificada en deïtat.
- De dilluns a dimecres, de 12 a 14 h.
- Dijous i divendres, de 12 a 14 h. i de 19 a 21 h.
- Dissabtes, d’11 a 14 h i de 19 a 21 h.
- Diumenges i altres festius, d’11 a 14 h.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.