Sandra Castro assenyala la Festa de Moros i Cristians com a patrimoni viu de Lleida perquè és “memòria, cultura popular i comunitat”
Sandra Castro assenyala la Festa de Moros i Cristians com a patrimoni viu de Lleida perquè és “memòria, cultura popular i comunitat”
|
dg., 3 de maig 14:19 (fa 17 hores)
|
|
||
|
||||
La vicepresidenta ho ha dit durant el pregó d’aquesta festa, que ha pronunciat Antoni Gelonch al Castell del Rei del Turó de la Seu Vella
La vicepresidenta segona de la Diputació de Lleida, Sandra Castro, ha participat aquest diumenge al Pregó Concert de la Festa de Moros i Cristians de Lleida, que s’ha celebrat al Castell del Rei del Turó de la Seu Vella de la capital del Segrià, un acte durant el qual ha reivindicat aquesta celebració com a patrimoni viu de Lleida perquè aglutina “memòria, cultura popular i comunitat”. Les Festa de Moros i Cristians se celebrarà el cap de setmana del 16 i 17 de maig.
En el seu parlament, Sandra Castro ha destacat la importància d’aquesta festa com a expressió de la identitat col·lectiva de Lleida, subratllant que “no és només una celebració. És memòria, és cultura popular i és comunitat”. La vicepresidenta de la Diputació a posat en valor el paper essencial de totes les persones implicades –comparses, músics, organització i ciutadania– afirmant que la festa “és possible gràcies a la gent”.
En la mateixa línia, Sandra Castro també ha remarcat que aquesta celebració explica la història plural de la ciutat i la converteix en patrimoni viu, alhora que ha defensat la cultura popular com una eina de futur que creix amb la implicació de noves generacions. La vicepresidenta ha acabat felicitant l’Associació de la Festa de Moros i Cristians de Lleida i els participants, i ha expressat el desig que la festa ompli els carrers i reforci el sentiment de comunitat, perquè “quan una ciutat celebra la seva història amb orgull i la comparteix amb alegria, no només fa festa: fa comunitat, fa memòria i fa futur”.
L’acte ha començat amb una actuació musical a càrrec de la Ilerband, Banda de Carrer de Lleida, i ha seguit amb el pregó de la festa, que en aquesta ocasió ha anat a càrrec de l’advocat, escriptor, mecenes i divulgador artístic Antoni Gelonch. A continuació s’han fet els parlaments institucionals, en els quals, a més de Sandra Castro, hi han participat la regidora de Cultura i de Promoció de la Ciutat de l’Ajuntament de Lleida, Pilar Bosch; la directora dels Serveis Territorials de Cultura de la Generalitat de Catalunya a Lleida, Montse Parra; i el president Associació Moros i Cristians de Lleida, Josep Lluís Gàzquez. També han assistit, el director de l’IEI, Andreu Vàzquez i el subdelegat del Govern a Lleida, José Crespín, entre altres representants institucionals. L’acte ha acabat amb la interpretació de l’Himne de l’Associació de Moros i Cristians.
Lleida, 3 de maig de 2026



Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.