Esmorzars de la Lliga del Porc i la Forquilla, al Catalunya Hub d’Alimentaria

Cada dia participarà un finalista provincial incloent el Guanyador de la Lliga, Juli Alcoriza de l'Andreuenc. La Generalitat promociona les activitats sorgides de la Regió Mundial de la Gastronomia

La Lliga del Porc i la Forquilla ha programat a partir de demà dilluns, dia 23 de març, un cicle de showcooking d’Esmorzars de Forquilla sota el títol Tradció i Autenticitat a proposta de Prodeca al Catalunya Hub que la Generalitat de Catalunya organitza en el marc de la Fira Alimentaria amb la coordinació de l’Associació de Gastronomia i Turisme (AGT).
Aquesta activitat, presentada pel director de la Lliga, Rafa Gimena, portarà fins a Alimentaria cada matí de fira a les 11 hores un finalista de cada província d’aquesta competició. La Lliga del Porc i la Forquilla va celebrar la seva primera edició el 2025 impulsat pel Grup de Sanejament Porcí Lleida en el marc de Catalunya Regió Mundial de la Gastronomia que organitzà la Generalitat de Catalunya i ha prolongat fins aquest primer trimestre de 2026.
Elena Morató, cuinera Bar Cooperativa Elena i Finalista per Tarragona de la Lliga del Porc i la Forquilla presentarà demà davant una trentena de comensals, la seva recepta de Morro amb cigrons, xoriç picant, trompetes de la mort i ingredients de temporada. Un plat elaborat amb productes de qualitat certificada tarragonina com l’oli verge extra DOP Siurana i acompanyat amb vi DOQ Priorat.
Gal·la Pipo, finalista per Lleida de la Lliga del Porc i la Forquilla com a cuinera de Ca Lagneta de Cervera, també participarà en aquest cicle de showcooking el dimarts, dia 24 de març, amb l’exposició i degustació del seu Lingot de galta amb vi DO Costers del Segre i xocolata a la pedra d’Agramunt, crema de formatge de l’Alt Urgell DOP i Pera de Lleida DOP. Tot cuinat amb oli verge extra DOP les Garrigues.
Per la seva banda, Juli Alcoriza de restaurant L’Andreuenc de Sant Andreu, finalista per Barcelona i guanyador de la Lliga del Porc i la Forquilla, presentarà davant el públic Mandonguilles de vedella amb gambes, calçots confitats i allioli suau de peres, el dimecres, dia 25 de març. Plat arrelat a la tradició del ‘mar i muntanya’ amb Pa de Pagès IGP, picada d’Avellana de Reus DOP, Vedella dels Pirineus IGP, DOP Pera de Lleida, Mantega de l’Alt Urgell i la Cerdanya DOP, Calçots de Valls IGP, i Oli DOP Empordà. Un plat que farà harmonia amb un vi DO Penedés.
Josep Lluís Pérez del restaurant La Vall de Camprodon i finalista per Girona de la Lliga del Porc i la Forquilla tancarà el cicle d’esmorzars Tradició i Autenticitat cuinant un mar i muntanya de Mandonguilles amb calamars amb oli verge extra DOP Empordà el dijous, dia 26 de març. Un taller maridat amb vi DO Empordà.
Globallleida
Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.