50è aniversari dels fets d’Stonewall. La lluita continua

Escrit per Rosa Mas i Fustà. Vicepresidenta de la Federació Regional de Lleida d’Esquerra Republicana de Catalunya. @Rosamasfusta

Cada any, a finals de juny, recordem els fets d’Stonewall, fets que van donar lloc, ara fa 50 anys, al naixement del moviment reivindicatiu LGTBI, i que amb el temps, ha consolidat arreu del món el 28 de juny com a Dia Internacional de l’Alliberament LGTBI o Dia de l’Orgull Gai.

Si bé han passat una cinquantena d’anys d’aquella reacció de protesta espontània davant una operació policial que va tenir lloc a un bar gai de Nova York, no podem pas afirmar que els atacs LGTBIfòbics siguin una cosa del passat, doncs massa sovint es reprodueixen fets i conductes rebutjables que ataquen la llibertat sexual i els drets d’aquest col·lectiu arreu dels nostres pobles i ciutats.

 Cal tenir present també, que les agressions físiques només són la punta de l’iceberg de totes les discriminacions que pateix el col·lectiu LGTBI, ja que hi ha moltes altres vulneracions que tenen lloc dia a dia i que resten invisibilitzades, al carrer, als instituts, a la feina, a les xarxes socials… A tot això cal afegir que la involució democràtica que estem patint en aquest país, que ha portat al creixement de forces polítiques amb clara inclinació a la ultradreta, fet que posa en perill tots els avenços socials que des de fa dècades la nostra societat ha anat guanyant. És evident, doncs, que no podem silenciar aquests fets i que cal treballar per a aconseguir el compromís ferm de tothom.

Posar fi a la discriminació i la vulneració de drets que pateixen aquests col·lectius, és una prioritat que cal treballar des de les administracions de forma coordinada, perquè si bé en el camí que queda per recórrer, la proximitat és clau per posar a l’abast del conjunt de la ciutadania els recursos necessaris en matèria LGTBI, no hem de perdre de vista, però, que és des de tots els àmbits, que cal introduir la perspectiva LGTBI, no només per millorar les condicions de vida del col·lectiu, sinó les de la societat en general.

Cal seguir treballant per millorar actuant preventivament, per evitar la violència discriminatòria, sempre en el marc del respecte a la diversitat amb un únic objectiu, construir espais inclusius i sense desigualtats. Perquè només hi ha una premissa: els drets es conquereixen i s’exerceixen. Ara més que mai, 50 anys després dels fets d’Stonewall, la lluita continua.  

Rosa Mas i Fustà. Vicepresidenta de la Federació Regional de Lleida d’Esquerra Republicana de Catalunya. @Rosamasfusta

Globallleida
Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.