
Un projecte pioner impulsa un obrador compartit al Poal per a l’autoocupació de 20 artesanes de cosmètica ecològica
La cooperativa Avantva ha engegat una campanya de micromecenatge per tirar endavant la iniciativa
Fruit d’això i després d’un any de treball, el passat mes d’octubre es va constituir la cooperativa de serveis sense ànim de lucre Avantva Coop. Està basada en els principis de la sostenibilitat i de l’economia social i solidària i el seu objectiu principal és el donar viabilitat als projectes d’emprenedoria de la vintena de sòcies que en formen part. «Les sòcies majoritàriament ja es dediquen a la cosmètica. Des d’aquí facilitem acompanyament per legalitzar els productes i a més poden venir uns dies a produir-los i rebre assessorament», explica Girabet, que és també la presidenta de la cooperativa.
Així doncs, el primer pas que ha de vertebrar la iniciativa és la posada en marxa d’un obrador que compleixi els requisits legals vigents per tal de regularitzar la producció artesana i col·laborativa. Això té un cost d’uns 156.000 euros, dels quals 100.000 es finançaran amb ajuts i préstecs bancaris, mentre que per aconseguir els 56.000 euros restants Avantva ha engegat una campanya de micromecenatge a través del web ca.goteo.org/project/avantva-coop. La campanya en línia, que va arrencar el 24 de desembre, té una durada de 40 dies i, de moment, ja ha recaptat més de 15.000 euros.
El projecte s’ubicarà als magatzems de Cal Graells al Poal, una masia del segle XVIII declarada Bé Cultural d’Interès Local. Aquest inclou un obrador cosmètic, un obrador agroalimentari, un punt de venda i un espai polivalent per als tallers i activitats culturals que ompliran la programació estable que hi ha previst oferir. «Gran part del poble havia treballat en aquesta masia temps enrere i nosaltres volíem tornar a donar-li vida i tornar al poble aquest amor que havien posat a la casa», indica Girabet sobre la raó que els ha portat a situar el projecte en aquest municipi del Pla d’Urgell de més de 600 habitants.
Les obres d’adequació de l’espai es faran sota criteris de sostenibilitat i amb materials de bioconstrucció i començaran tan bon punt s’hagi assolit l’objectiu de la campanya de micromecenatge. Està previst que a finals de la primavera l’espai ja estigui enllestit i a punt per entrar-hi a treballar.
«És un projecte de gran envergadura però pensem que ho podem aconseguir», ha explicat Girabet, que afegeix que la cosmètica natural cada vegada va a més i que la gent cada vegada va prenent més consciència de la importància de «cuidar-se tant per dins com per fora». «La cosmètica ecològica és una manera de cuidar-se i les artesanes fan aquest paper de cuidar de la salut i el benestar de les persones a través dels productes ecològics», ha finalitzat.
Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.