SOC GRAN PERÒ NO IDIOTA

Som grans però no som estúpids, som clients i mereixem un respecte i una atenció bancària adaptada a les nostres necessitats. Els bancs són empreses privades però tenen una responsabilitat social. Bé que han acceptat diners públics quan els han necessitat!

Tothom és conscient de la manca d’humanitat que representa veure a tantes persones grans fent cua al carrer davant les entitats bancàries. Nosaltres també diem PROU, PROU i PROU!

Des de la Marea Pensionista de les Terres de Lleida, fa temps que vam iniciar una campanya que clamava:

-Fer cua al carrer davant els bancs és: UNA HUMILIACIÓ.

-Estar plantat passant fred, calor o sota la pluja és: INHUMÀ.

-Fer perdre el temps a tanta gent gran és: INÚTIL.

-Accedir al caixer i a les cites prèvies és: DIFICULTÓS.

Carlos San Juan, jubilat de 78 anys, ha iniciat una campanya de recollida de signatures, amb una gran resposta, que ha encapçalat dient: “Tengo 78 años y me siento apartado por los bancos. ATENCIÓN HUMANA EN SUCURSALES BANCARIAS”. Tothom està molt identificat amb el problema, recolzem-lo massivament a través de la campanya: Change.org/SoyMayorNOidiota 

Fa anys que ens queixem a les entitats bancaries i només rebem respostes inconcretes com ara “És un tema que ens preocupa”. Constatem una falta d’interès en posar-hi remei de manera fefaent. Per tant, exigim que els ocupi i no només que els preocupi.

Celebrem la iniciativa de la ministra Calviño i del Governador del Banc d’Espanya, que recull aquest clam general, instant a les associacions bancàries que solucionin el problema. Volem que les cues desapareguin i es faci un servei bancari adient als clients segons les seves necessitats, tenint en compte la dificultat que els hi suposa la digitalització de la banca. Molta gent gran no disposa de connexió a internet, ni de telèfon intel·ligent, ni ordinador personal, ni les habilitats necessàries per fer-ne ús. Tampoc estem d’acord en que siguin els familiars o amics qui els hagin d’ajudar. Això afecta a la privacitat, al dret a l’autonomia personal i a la dignitat. 

Si el govern espanyol ens obliga a tenir un compte corrent, per a poder ingressar la pensió, el pensionista ha de tenir accés als seus diners, sempre i de manera fàcil.

Som grans però no som estúpids, som clients i mereixem un respecte i una atenció bancària adaptada a les nostres necessitats. Els bancs són empreses privades però tenen una responsabilitat social. Bé que han acceptat diners públics quan els han necessitat!

MAREA PENSIONISTA DE LES TERRES DE LLEIDA

Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.