Mobles ROS reneix de les cendres després d’un devastador incendi i lidera el camí de la innovació tecnològica i la sostenibilitat amb una nova fàbrica
L'esperit de superació, de positivisme i la visió de futur de la família ROS han estat clau en aquest renaixement, consolidant l'empresa com a referent en innovació i sostenibilitat dins del sector del mobiliari.
ROS, la carismàtica empresa de mobiliari d’Artesa de Segre, ressorgeix de les cendres després del devastador incendi que va arrasar el 70% de les instal·lacions el 23 d’agost del 2022, mentre la fàbrica estava tancada i la major part dels treballadors en període de vacances. Tot i perdre una gran part de la seva infraestructura, ROS ha aconseguit superar el desafiament reestructurant el sistema operatiu, apostant per una transformació tecnològica, i reduint l’impacte mediambiental. La companyia, que facturava 24 milions d’euros abans de l’incendi, ha aconseguit recuperar el 70% de la facturació i projecta assolir el 100% el segon trimestre del 2025.
El CEO de l’empresa, Enric Ros, ressalta el paper fonamental de l’equip per superar aquesta adversitat: “Si hem aconseguit aixecar-nos, ha estat gràcies a la plena dedicació i entrega del nostre equip. Avui tenim una nova fàbrica i estem més forts que mai. Aquest incident, encara que devastador, ens ha permès avançar cap al futur amb productes innovadors i amb processos més eficients”.
Només tres setmanes després de la catàstrofe, motivats sempre per les ganes i la il·lusió de tirar endavant, ROS va començar a reactivar la producció mitjançant una petita fàbrica provisional, cosa que els va permetre donar continuïtat del servei als seus clients malgrat el sobrecost i els enormes desafiaments logístics.
Lluís Trujillo, responsable de l’àrea d’operacions, va explicar el salt tecnològic i el fort compromís amb la sostenibilitat que ROS ha adoptat després de l’incendi. “Aprofitem l’oportunitat per redissenyar completament la planta, automatitzar processos, millorar-ne la qualitat i reduir incidències. Ara comptem amb maquinària d’última generació, hem eliminat l’ús de plàstics als embalatges, aconseguint que el 90% dels materials siguin de cartó i afegim plaques fotovoltaiques que subministren fins al 30% de l’energia necessària per a la fabricació”.
La nova planta reutilitza les retallades de melamina per a calefacció i es troba en procés de certificació de la petjada de carboni i la petjada hídrica, així com en la implementació d’un sistema de gestió de qualitat i medi ambient d’acord amb les normes ISO 9001 i ISO 14001. “Estem plenament compromesos amb el medi ambient. Col·laborem amb proveïdors que comparteixen els nostres mateixos valors i, amb això, pretenem aportar un valor afegit al producte per situar-nos a l’avantguarda del sector en sostenibilitat”.
En l’àmbit comercial, Meritxell Marimon, responsable de l’àrea de màrqueting i vendes, subratlla: “La nostra prioritat ha estat en tot moment el servei a les botigues i compartir en temps real les circumstàncies perquè els clients poguessin prendre decisions oportunes. Ens hem sentit recolzats pel mercat en tot moment. Vam posar en marxa un pla de comunicació adequada a les circumstàncies, i en tot moment, hem informat totes les persones afectades per l’incident: treballadors, proveïdors, clients i col·laboradors.”
En aquests dos anys ROS no només ha sobreviscut, sinó que ha estat capaç de renovar les tres línies de producte, tres col·leccions dissenyades per acompanyar els seus clients en diferents etapes de la vida: BAMBOO per a nadons, DELULU per a joves i RELOVEUTION per a adults. Amb més de 10.000 referències i possibilitats de personalització infinita, aquestes col·leccions reflecteixen el lema «La Vie en ROS», una proposta que aposta per l’originalitat i la creació d’espais amb identitat pròpia, adaptats a les necessitats i desitjos específics de cada client a cada fase de la seva vida. “Són moltes les accions, les dinàmiques i els acords que s’havien construït i consolidat al llarg dels 90 anys de trajectòria de ROS. Tot i això, estem preparats per liderar els anys vinents amb innovacions com la nova tècnica d’impressió sobre fusta que ens obre un ampli ventall de possibilitats”, va concloure Enric Ros.
Amb una plantilla de 216 treballadors, unes 50 persones menys que abans de l’incendi, la companyia ha sabut retenir el talent humà, adaptant la seva estructura empresarial de manera orgànica i amb una aposta clara per la tecnologia. L’esperit de superació, de positivisme i la visió de futur de la família ROS han estat clau en aquest renaixement, consolidant l’empresa com a referent en innovació i sostenibilitat dins del sector del mobiliari.
Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.