L’Oficina del Consumidor del Segrià tramita més de 1.500 expedients durant el 2021, un 21% més que l’any anterior

El 9% de les sol·licituds corresponen a afectacions derivades de la pandèmia mentre que el 2020 van ser el 30% del total

ACN Lleida .- L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC) del Segrià ha tramitat durant el 2021 un total de 1.508 expedients, un 21% més que l’any anterior. D’aquesta manera, es manté la tendència ascendent després que el 2020 s’arribés a 1.242 expedients, respecte als 509 del 2019 i als 341 tramitats el 2015, el primer exercici sencer en què aquest servei s’ofereix des del Consell Comarcal del Segrià amb un conveni amb l’Agència Catalana del Consum. Un 9% dels expedients tramitats (131) aquest darrer any corresponen a afectacions derivades de la pandèmia de la covid-19 mentre que durant el 2020 van representar el 30% del total de sol·licituds.
En el darrer trimestre del 2021, l’OCIC va iniciar 425 expedients. L’activitat duta a terme inclou 92 consultes resoltes, 5 queixes, 174 reclamacions, 101 mediacions tramitades i finalitzades, 59 mediacions resoltes favorablement i 42 mediacions arxivades per no haver prosperat la mediació. El primer trimestre de l’any l’Oficina va tramitar 401 expedients; 327 durant el segon i 355 el tercer trimestre.Les empreses més reclamades durant aquest últim trimestre són les companyies de telecomunicacions (17%), les de subministrament d’electricitat i gas (15%), les de transport aeri (12%), les relacionades amb serveis financers i asseguradores (9%) i, finalment, les agències de viatge (5%). A més, entre els mesos d’octubre, novembre i desembre, s’han tramitat 32 expedients (1 consulta i 31 reclamacions) que corresponen a afectacions derivades de la crisi del coronavirus, la qual cosa representa aproximadament un 12% del volum d’expedients resolts des de l’Oficina del Consumidor del Segrià.

A l’OCIC, ubicada a la seu del Consell Comarcal del Segrià, s’atenen les persones consumidores domiciliades en aquesta comarca. L’Oficina ofereix informació a les persones consumidores i usuàries sobre els seus drets i la forma d’exercir-los i es reben i tramiten consultes, queixes i denúncies. Així mateix, s’hi tramiten de les reclamacions presentades i efectuar-ne la mediació i gestionar, quan sigui possible, els arbitratges de les reclamacions que no han estat resoltes per via de la mediació en consum.

 

 

 

Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.