L’ICF ha finançat 864 empreses per 153 milions d’euros a la demarcació de Lleida en els darrers tres anys i mig

Més de 180 persones participen a una jornada sobre creixement econòmic sostenible al territori

Lleida – L’Institut Català de les Finances (ICF) ha finançat, en els darrers tres anys i mig, 864 empreses i entitats de les comarques de Ponent i del Pirineu i Aran per un import total de 153 milions d’euros. La dada l’ha donat a conèixer aquest dijous la consellera delegada de l’ICF, Vanessa Servera, a la Trobada pel Creixement Econòmic Sostenible que s’ha celebrat a la Llotja de Lleida i que ha reunit a més de 180 representants d’empreses, entitats i agents econòmics de la demarcació.

Entre els principals reptes que representants del teixit empresarial lleidatà han destacat per afavorir aquest creixement sostenible, hi ha aconseguir reduir el consum energètic i apostar per l’autoconsum.

La consellera delegada de l’Institut Català de les Finances ha explicat que l’import mitjà dels préstecs concedits entre el 2020 i l’agost de 2023 és més baix a la demarcació de Lleida respecte del conjunt del país degut a la línia d’agroliquiditat, amb préstecs de 50.000 i 100.000 euros, adreçada a agricultors i ramaders i que al conjunt de Lleida «ha tingut molta atracció». «Si trèiem l’efecte d’aquesta línia l’import mitjà es troba en 470.000 euros, una xifra molt semblant a la globalitat de ‘l’activitat de l’ICF que està al voltant dels 800.000 euros», ha indicat Servera.

La inauguració de la trobada ha anat a càrrec de la delegada del Govern a Lleida, Montse Bergés, que ha destacat l’aposta del Govern per la bioeconomia circular i el suport financer que l’ICF brinda al teixit empresarial del territori perquè les oportunitats de creixement de les empreses «siguin una realitat». Així, ha afirmat que «Lleida és terra d’oportunitats». Pel que fa a la tipologia d’empreses a la demarcació de Lleida, Bergés ha indicat que el 99,7% són petites i mitjanes empreses «amb una incorporació de 50 empreses per any».

Els casos d’empreses de Ponent

La trobada ha inclòs una taula rodona on empreses que han rebut finançament de l’ICF han compartit les seves experiències de creixement i innovació i també en moments complexos com el covid-19  o la crisi de subministraments. Jordi Serentill, CEO de Laumont SL; Montse Pujol, propietària de Projectes Modulars Prefabricats SL; Xavier Argilés, copropietari de Grup NUFRI, i Nestor Gutiérrez, director general de Grup Atlas Energia, han parlat de qüestions com l’energia, la sostenibilitat, i la demanda energètica i la relació amb l’ICF i el suport als seus projectes.

Sobre l’ICF

L’ICF és l’entitat financera pública de Catalunya. Té com a missió principal promoure el finançament del teixit empresarial a Catalunya per tal de contribuir al creixement, la innovació i la sostenibilitat de l’economia catalana. L’ICF actua com a complement del sector privat, oferint una àmplia gamma de solucions de finançament centrades en préstecs, garanties i inversió en capital risc. Des del 2014 és membre de l’Associació Europea de Bancs Públics (EAPB), que agrupa gran part dels bancs i les entitats financeres públiques que operen a Europa.

Globallleida
Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.