
L’elèctrica pirinenca Peusa vol situar-se entre les principals 25 comercialitzadores de l’Estat començant a vendre gas
El president de Rotecna anuncia que treballa per crear un centre "per ajudar a la gent amb problemes físics i emocionals" a Agramunt
L’empresa col seguir creixent. Amb aquest nou pas, Peusa confia poder-se situar entre els pròxims quatre o cinc anys entre les 25 principals comercialitzadores d’energia de l’Estat, segons ha dit el president del consell d’administració de la companyia. Rebés confia que aquest creixement se centrarà més en l’àmbit domiciliari, més que no tant en empreses.
Peusa comercialitza energia elèctrica 100% verda i durant el 2018 va facturar prop de 16 milions d’euros, 1,5 milions més que l’exercici anterior. La companyia té actualment uns 12.500 clients i compta amb uns 1.400 accionistes, la majoria veïns de l’Alt Urgell. Peusa disposa d’uns 500 quilòmetres de xarxa pròpia i de tres centrals hidroelèctriques, que generen 39 GW anuals.
Gener Romeu treballa en un projecte social
En la seva intervenció, el fundador i president de Rotecna, Gener Romeu, ha explicat que treballa per tirar endavant un projecte personal de caire social. «Serà un centre per ajudar a la gent amb problemes físics i emocionals», que podria ser una realitat entre els pròxims tres o cinc anys i la intenció de Romeu és ubicar-lo a Agramunt, segons ha avançat.
Pel que fa Rotecna, empresa lleidatana dedicada o oferir productes i solucions per al sector porcí, Romeu ha dit que la firma vol seguir creixent i, en aquest sentit, ha anunciat que preveu obrir un nou magatzem d’uns 5.000 metres quadrats. La companyia compta a l’actualitat amb 58.000 metres quadrats de superfície, 25.000 dels quals són coberts.
Rotecna té una quarantena de patents, exporta a 90 països, té una plantilla de 210 empleats i preveu facturar enguany uns 45 milions d’euros. La firma confia exportar entre un 40 i 60% de la seva producció, tot i que en anys anteriors ha arribat al 70%.
A la taula rodona ‘Experiències empresarials d’èxit amb clau lleidatana’ també ha intervingut el CEO de Zacaris i Yellow, Toni Badias, el qual ha ressaltat la importància de buscar l’especialització en el cas de la venda per Internet. A més, ha afegit que un 80% del seu mercat està a l’Estat espanyol i el 20% restant al continent europeu. Badias també ha destacat que el dia en què l’empresa va aconseguir més comandes es van registrar unes 2.300.
Per la seva banda, el director de Monlau Competició, Emili Alzamora, ha afirmat que el «sacrifici» és un dels aspectes a tenir en compte a l’hora de tirar endavant una empresa. També n’ha destacat la «implicació» i formar un bon equip de professionals. Finalment, ha expressat al públic la necessitat de «dedicar moltes hores» al negoci, sobre el qual també ha dit que és bàsic «creure-hi» i «formar-se».
Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.