La història dels Reis Mags a Lleida, documentada en un llibre

‘REIXOS, història de les cavalcades de Lleida’, de Josep Ramon Ribé, amb les col·laboracions de Iolanda Enjuanes, Jaume Barrull, Felip Gallart i Jordi Mestre,

La vicepresidenta de l’IEI, Estefania Rufach, ha participat aquest dimecres en la presentació del llibre ‘REIXOS, història de les cavalcades de Lleida’, de Josep Ramon Ribé, que ha tingut lloc a la Sala d’Actes del Palau de la Diputació. El llibre, impulsat per l’Associació Reis Mags de Lleida, compta amb la col·laboració de l’IEI i la Paeria de Lleida.

L’acte ha comptat també amb les intervencions de l’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa; el president de l’Associació Reis Mags de Lleida, Òscar Caberol; la directora de Pagès Editors, Eulàlia Pagès, i el periodista i escriptor, Josep Ramon Ribé, que ha moderat una taula rodona amb els col·laboradors de l’obra Iolanda Enjuanes, Jaume Barrull, Felip Gallart i Jordi Mestre.

Segons Josep Ramon Ribé, l’objectiu d’aquesta publicació —que recull informació inèdita— és posar en valor la tradició dels Reis Mags a Lleida, documentant una llarga història de cavalcades, per tal que esdevingui una bona eina de consulta i que sensibilitzi les noves generacions per la transcendència històrica, cultural i social que representa.

Estefania Rufach ha dit sentir-se honorada per “commemorar un dels esdeveniments més estimats per la ciutadania lleidatana: la Cavalcada dels Reis Mags. Durant més de nou dècades, aquesta tradició ha aplegat generacions d’infants i famílies als carrers de la capital de Lleida, mantenint viva la il·lusió i l’esperança en un món millor any rere any”. En aquest sentit, ha recordat que “des de la seva primera celebració l’any 1936, la Cavalcada ha crescut fins a esdevenir una de les festes més emblemàtiques de la ciutat de Lleida, convertint-se en un símbol de la màgia del Nadal. Màgia que, si em permeteu dir, en els darrers anys s’inicia amb l’espectacular instal·lació nadalenca de l’IEI, per la qual acaben passant milers de persones”.

A més de la investigació històrica, l’obra també s’endinsa en els aspectes socials i simbòlics de la cavalcada, així com a la seva capacitat d’adaptació als canvis que s’han anat produint a la societat, des del punt de vista social i tecnològic.

El llibre vol ser un reconeixement a totes les persones que, des dels inicis, han col·laborat i participat en fer de la cavalcada una activitat de referència a la ciutat de Lleida.

Globallleida
Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.