La Fundació ”la Caixa”, amb el suport operatiu de CaixaBank, recapta més de 28.000 euros per al Banc d’Aliments de Lleida

Milers de persones en situació de vulnerabilitat de Lleida han rebut una part de les 3.600 tones d’aliments bàsics aconseguides gràcies a les donacions recollides a «Cap llar sense aliments», acció solidària en favor dels Bancs d’Aliments, impulsada de manera excepcional per la Fundació ”la Caixa”, amb el suport operatiu de CaixaBank.

El Banc d’Aliments de Lleida calcula que durant el mes de juny han atès un 35% més de persones i ha detectat un increment de les persones que sol·licitaven per primera vegada ajuda alimentària a les entitats benèfiques com a conseqüència de les dificultats econòmiques.

Com a resposta a la bona acollida de la campanya i a la necessitat urgent, la Fundació ”la Caixa” ha decidit aportar un milió d’euros addicionals a la iniciativa, de manera que la suma és d’un total de 3,3 milions d’euros recollits, que s’han distribuït entre els 54 Bancs d’Aliments d’Espanya.

«En moments de dificultat, la nostra responsabilitat més gran és aconseguir que no quedi ningú enrere. Durant la pandèmia, la ciutadania i les entitats han demostrat el seu compromís amb les persones més vulnerables, i això s’ha vist reflectit en la resposta a aquesta campanya, que ajudarà milers de famílies», ha destacat el president de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Isidre Fainé.

Lleida, 10 de juliol de 2020. L’acció solidària «Cap llar sense aliments», impulsada per la Fundació ”la Caixa”, amb el suport operatiu de CaixaBank, tanca amb 28.300 euros recaptats a Lleida; 713.00 euros a Catalunya i un total de 3,3 milions d’euros a Espanya. Amb aquest import, s’han aconseguit 3.600 tones d’aliments bàsics, que s’han distribuït entre els 54 Bancs d’Aliments, associats a la Federació Espanyola de Bancs d’Aliments (FESBAL), per ajudar milers de persones en situació de vulnerabilitat. A Catalunya, en concret, s’han repartit més de 785 tones.

L’objectiu de la campanya en favor dels Bancs d’Aliments és respondre, de manera excepcional, a l’emergència social derivada de la crisi sanitària, a més de cobrir la demanda habitualment atesa mitjançant les campanyes presencials de recollida, que s’han vist afectades per la pandèmia. Com a resposta a la bona acollida de la campanya i a la necessitat urgent, la Fundació ”la Caixa” ha decidit aportar un milió d’euros addicional a la iniciativa.

El Banc d’Aliments de Lleida calcula que durant el mes de juny han atès un 35% més de persones i ha detectat un increment de les persones que sol·licitaven per primera vegada ajuda alimentària a les entitats benèfiques. Gran part d’aquestes persones s’han vist afectades pels ERTO o s’han quedat sense ingressos per la impossibilitat de dur a terme feines informals durant l’estat d’alarma.

El 2019, aquestes entitats van atendre 1,1 milions de persones, repartint 144,5 milions de quilos de menjar, en col·laboració amb més de 7.300 institucions benèfiques. S’estima que aquest any es podria superar la xifra d’1,5 milions de persones ateses. A Catalunya, els Bancs d’Aliments van atendre a 194.090 persones, de la mà de 616 entitats, repartint 23.934 tones d’aliments, l’any passat.

«En moments de dificultat, la nostra responsabilitat més gran és aconseguir que no quedi ningú enrere. Durant la pandèmia, la ciutadania i les entitats han demostrat el seu compromís amb les persones més vulnerables, i això s’ha vist reflectit en la resposta a aquesta campanya, que ajudarà milers de famílies», ha destacat el president de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Isidre Fainé.

CaixaBank ha habilitat per a la campanya tots els seus canals operatius. Tant clients com no clients de l’entitat han tingut a la seva disposició els més de 9.000 caixers distribuïts per tot el territori. A més a més, fruit del confinament, CaixaBank ha promogut l’ús dels canals digitals per col·laborar amb la campanya. Aquest fet ha consolidat el seu lideratge a Bizum, amb 1,8 milions de clients actius dels 8 milions totals que utilitzen la plataforma més gran de traspàs de diners a Espanya.

#CapLlarSenseAliments, un èxit a les xarxes socials

Compromeses amb l’acció, milers de persones s’han sumat a la repercussió del moviment #CapLlarSenseAliments, entre les quals hi ha celebritats com els actors Antonio Banderas, Hugo Silva i Bibiana Fernández; els cantants Alejandro Sanz, Chenoa, Mónica Naranjo, Rozalén i Antonio Orozco; xefs com Karlos Arguiñano i Ferran Adrià, i esportistes com Ona Carbonell, Jordi Alba, Eden Hazard o Joaquín Sánchez, que han contribuït a donar visibilitat a la iniciativa a les xarxes socials, destacant el compromís dels Bancs d’Aliments.

Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.