INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL, TEMA CENTRAL DEL VIII SIMPOSI DE LLIBERTAT DE PREMSA

Enguany, el Simposi versarà sobre “Intel·ligència Artificial i llibertat de premsa”. La jornada que tindrà lloc el dia 3 de maig, i que organitzen el Col·legi de Periodistes i la Universitat de Lleida, l'inaugurarà el degà del col·legi Joan Maria Morros, i la clourà el periodista José Carlos Sánchez de Prodigioso Volcán.

L’aplicació de la intel·ligència artificial a les redaccions periodístiques, l’ètica i els seus usos seran els temes  de la 8a edició del Simposi per la Llibertat de Premsa que organitzen el Col•legi de Periodistes de Catalunya i la Universitat de Lleida, que se celebrarà en una jornada de tarda.

La jornada del Simposi tindrà lloc presencialment a l’Aprotagonistesuditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera. Campus de Cappont. Universitat de Lleida el proper dimecres 3 de maig. Una jornada que engegarà a partir de les 15:00h, amb la benvinguda d’autoritats. La Laura Alcalde, presidenta de la demarcació de Lleida, serà la mestra de cerimònia de tot el simposi.

A partir de les 15:45h s’iniciarà el gruix del Simposi amb dues taules de debat i la conferència de cloenda. Pel que fa a les taules, la primera, moderada pel periodista Oriol Bosch, tractarà sobre ‘aplicació de la intel·ligència artificial a les redaccions periodístiques’ on hi participaran Joan Teixidó (Periodista de Segre), qui parlarà sobre l’aplicació de la intel·ligència artificial al seu mitjà; David Corral (Periodista del departament d’innovació de RTVE), qui farà una exposició sobre la generació de peces automatitzades i Pilar Sánchez- García (Periodista i professora titular de periodisme en la universitat de Valladolid), autora de la investigació: “Desarrollo tecnológico español de la inteligencia artificial aplicada al periodismo: empresas y herramientas de documentación, producción y distribución de información”.

Tot seguit, la periodista Mercè March moderarà la taula ‘Intel·ligència Artificial: Ètica i Usos’ a on hi participarà Cristina Blanco (de Narrativa), empresa creadora de “Gabriele”, plataforma de generació automàtica de contingut, Enrique San Juan (Periodista especialitzat en noves tecnologies) i Mariona Martínez Banda ( Llicenciada en dret de MB Advocats).

El colofó final del VIII Simposi de Llibertat de Premsa anirà a càrrec del periodista José Carlos Sánchez de Prodigioso Volcán, qui ha titulat la seva conferència així: “Histèria, memes i il·lusió”, un breu passeig pel passat, present i futur de la intel·ligència artificial en el periodisme i la comunicació.

Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.