El tercer número de ‘Mangrana’, a la venda aquest dissabte

Surt a la venda el tercer número de la revista Mangrana, aquesta vegada amb un fil conceptual de trànsit cap a la llum. Així, alguns dels seus continguts fan una catarsi deixant anar tot el que és excés i les pròpies barreres limitadores per preparar-se per a la visió purificadora i recepció de la llum, espai visual i conceptual del seu quart número.

Seguint amb la seva proposta monocromàtica i dels quatre colors bàsics, la seva portada magenta mostra el quadre d’una Mona Lisa en desconstrucció i amb espais que es pixelen, entenent el píxel com un lloc nou cap al que es camina, ni millor ni pitjor, sinó un fet plausible. La contra, feta a partir d’uns píxels tridimensionals, es trenca per elevar-se i donar pas al groc.

En forma de recomanació, la secció ‘Relleus’ presenta el resultat del primer any d’Ingrid Guardional al capdavant del Bòlit Centre d’Art Contemporani de Girona, a través de les seves mostres expositives primavera-estiu; La Mare Cultural, un festival que es desplega a partir del talent solsoní, i EiMa, una proposta que té lloc als camps segats de Maria de la Salut de Mallorca en forma de festival i de residències artístiques.

La secció ‘Retrats’ contempla entrevistes en profunditat amb el duet musical Tarta Relena, els artistes contemporanis PSJM (Cynthia i Pablo) amb exposició a Los Angeles i l’artista gràfica i muralista Lily Brick. 

A través de la mirada del filòsof Artaud i de la prosa de clarobscurs i única d’Etna Miró, la secció ‘Introspeccions’ entra a desgranar la figura de l’emperador més jove en la història de Roma, Heliogàbal. Les figures d’ambdós es confronten per cercar i arribar a trobar en la mirada d’altri la foscor des d’on renàixer. 

‘Els NFT, un abans i un després en el cicle de l’art tecnològic digital’, un article que s’endinsa en aquest segment innovador i creixent del mercat de l’art, serveix gairebé de tancament.

Per acabar, ‘L’habitació blava’ proclama el manifest de la dona lliure mitjançant l’obra de Suzanne Valadon (1965-1938) La chambre bleue segueix donant veu a les grans artistes oblidades de la historia de l’art dins la secció ‘(In)visibles’.

D’aquesta manera, tal com anuncia la seva editorial, Mangrana segueix demanant al lector que s’endinsi en si mateix i en la revista per deixar-se qüestionar per l’Art.

La revista, que surt a la venda el 28 de maig, es presenta en aquesta mateixa data a Cervera en el marc de la Ponent Fest, una fira dirigida al sector de l’economia social i solidaria on també es presentarà una campanya de micromecenatge destinada a bastir un entorn digital complementari a la revista. Així mateix i durant tot el dia, tindran un estand destinat a la venda, a la Ponent Fest i al Festival d’Art Contemporani Embarrat de Tàrrega mentre duri el festival.

Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.