El president Illa destaca «l’abast territorial» de la inversió del nou edifici de consultes externes de l’Hospital Arnau de Lleida

El cap de l'Executiu, acompanyat per la consellera Pané, ha inaugurat avui el nou edifici, que ha assegurat que és "una demostració palpable que aquest és un Govern de tothom i per a tothom"

El nou equipament ha comptat amb una inversió de 46 milions d’euros, amb cofinançament europeu, i ha incrementat en un 30% la superfície de l’hospital
El president ha insistit en el compromís del Govern de «reformar la sanitat pública, sense por i amb ambició, per mantenir la seva excel·lència»

El president Illa, acompanyat per la consellera Pané, ha inaugurat el nou edifici de Consultes Externes de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova (HUAV) de Lleida. També hi han estat presents, el ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública, Óscar López; el director de l’Oficina de Representació de la Comissió Europea a Barcelona, Manuel Szapiro; l’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, i la delegada del Govern a Lleida, Núria Gil.

El president de la Generalitat, Salvador Illa, acompanyat de la consellera de Salut, Olga Pané, ha inaugurat aquest matí el nou edifici de Consultes Externes de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova (HUAV) de Lleida, que ha representat una inversió global de 46 milions d’euros, cofinançats pels fons europeus FEDER, i ha ampliat en un 30% la superfície del centre hospitalari. El cap de l’Executiu ha posat de relleu que, amb el nou equipament, «estem fent una inversió molt important a Lleida» i ha destacat que és la constatació palpable que el Govern de Catalunya és «de tothom i per a tothom», amb inversions «arreu del territori».

L’edifici, en marxa des de l’estiu, permetrà millorar de forma substancial l’atenció ambulatòria a les 477.000 persones de les regions sanitàries Lleida i Alt Pirineu i Aran, a més de la població de la Franja de Ponent, que tenen el centre lleidatà com a hospital de referència. En aquest sentit, el president ha remarcat «l’abast territorial d’aquesta inversió» perquè, per al Govern, «els límits administratius no són fronteres», sinó «línies de col·laboració». «Estem encantats de poder oferir serveis als ciutadans de la Franja, que són sempre benvinguts.No som de buscar problemes, sinó de buscar solucions, donar respostes i veure les línies administratives com a línies de col·laboració», ha reblat.

En el parlament que ha pronunciat en acabar la visita a l’edifici, el president també ha insistit en el «compromís ferm» del Govern amb la sanitat pública, i ha refermat l’aposta, «sense por i amb tota l’ambició», per a reformar-la, amb l’objectiu de «mantenir l’excel·lència». «La reforma de la sanitat és ambiciosa, però la farem sense por perquè Catalunya sempre ha estat a l’avantguarda de les reformes sanitàries», ha conclòs.

El nou edifici té quatre plantes més subterrani, 108 noves consultes i gabinets, tres zones d’hospital de dia, espais de suport i despatxos en un espai de 16.000 metres quadrats, que donarà solució al problema de la dispersió de les consultes i gabinets per les diferents plantes de l’hospital i permetrà oferir un servei més eficient a la ciutadania. L’edifici acull el 80% de les consultes externes de l’hospital i és el primer pas visible cap a la consolidació del Parc Sanitari de Lleida.

L’equipament va entrar en funcionament a l’estiu amb els primers trasllats a la planta baixa dels serveis de Pediatria, la Unitat de Raquis i Traumatologia. Al setembre va tenir lloc una segona fase de trasllats a les plantes superiors de l’edifici, amb els serveis de Ginecologia i Obstetrícia, Cirurgia General i Digestiu, i durant l’octubre van seguir els trasllats amb Cirurgia Vascular, Dermatologia, Neurologia, Endocrinologia, Reumatologia, Medicina Interna, Pre-anestèsia i Nefrologia.

Les obres de construcció i l’equipament de l’edifici han comptat amb una inversió total de 45,8 M€. 22 milions d’euros d’ajut provenen del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) i dels recursos extraordinaris del REACT-UE en resposta de la Unió a la pandèmia de la COVID-19, dels quals un import previst de 13,7 M€ és càrrec al Programa Operatiu FEDER de Catalunya 2021-2027.

En aquest sentit, el president Illa ha posat de manifest la col·laboració entre administracions: «Quan es treballa conjuntament, les coses surten; quan es va amb la idea de confrontar, de buscar tres peus a casa, les coses s ‘encallen».

La inauguració del nou edifici de Consultes Externes de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida, emmarcat en el Programa del FEDER de Catalunya, posa de manifest el paper transformador dels fons europeus que arriben Catalunya i es destinen a respondre als reptes del territori. També demostra que el treball alineat entre institucions europees, administracions públiques i agents del territori es tradueixen en millora de serveis, més oportunitats i la millora de la qualitat de vida de la ciutadania.

Avançant cap al Parc Sanitari de Lleida

El nou edifici ambulatori és el primer pas visible cap al Parc Sanitari de Lleida, que vol esdevenir un campus integral d’assistència, docència, recerca i innovació i que ha de permetre modernitzar l’assistència sanitària, potenciar la telemedicina, l’assistència domiciliària, els procediments mínimament invasius i les tecnologies més avançades. També reforçarà l’empoderament dels pacients en la gestió de la seva malaltia.

Aquest campus reunirà l’hospitalització especialitzada de l’HUAV i de l’Hospital Universitari Santa Maria; tota l’activitat ambulatòria dels dos hospitals; l’atenció intermèdia; la salut mental, tant comunitària com d’internament; una base del SEM; la part docent de la Facultat de Medicina de la Universitat de Lleida i l’IRBLleida.

En aquest sentit, l’hospital es troba actualment immers en un conjunt d’obres iniciades o en previsió, la més visible de les quals és la reforma del bloc quirúrgic, que continua avançant en l’estructura exterior, amb previsió que estigui finalitzada aquest any. Posteriorment, es començarà la part de l’obra que comportarà més impacte en l’activitat assistencial, que ha d’acabar a finals del 2028, per iniciar-hi l’activitat quirúrgica durant el primer trimestre de 2029.

Globallleida
Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.