Catalunya en Comú Podem pregunta al govern sobre la situació econòmica del sector del transport en autobús.

COMUNICAT d’en Comú Podem

La senadora per Catalunya d’en Comú Podem i el grup de la Izquierda Confederal del Senat, Sara Vilà ha registrat varies preguntes sobre la situació econòmica del sector durant la pandèmia de la Covid-19.

El segment del transport discrecional de viatgers és un sector estratègic a nivell econòmic i social que depèn del sector turístic, el qual va representar un 12,2% del PIB del nostre país en el tancament del 2019. És un segment que facilita mobilitat de col·lectius amb menor renda, com els joves, majors o persones amb mobilitat reduïda. A Espanya, 230.000 alumnes utilitzen l’autobús escolar diàriament i prop de 17.000 autobusos (al voltant d’un 40% de tota la flota privada) realitzen serveis de transport escolar, segons dades de la DGT de finals de 2017. Aquesta modalitat de transport va facilitar els desplaçaments de prop de 221 milions de viatgers segons les dades publicades per l’INE.

Actualment, aquest sector aglutina a Espanya un teixit de més de 3.000 empreses, gran part d’elles de caràcter familiar. No obstant això, el parc d’autocars del nostre país, líder a nivell europeu i mundial, està completament aturat per la qual cosa, si establim que tenim 3000 empreses, amb una flota mitjana d’entre 10/15 autocars i els donem un valor mitjà als vehicles de 150.000 €, aquest sector té paralitzades inversions per valor de 5.850.000.000 milions d’euros a conseqüència de la necessària paralització de l’activitat econòmica a causa de la crisi sanitària derivada de la COVID-19.

Tot i les mesures que el Govern ha pres pel que fa a ERTEs, ajudes als autònoms mitjançant l’ajornament de quotes i les ajudes a petites i mitjanes empreses, el sector estima que li serà molt difícil poder reflotar de nou ja que en gran mesura depèn de l’activitat que es dóna de març a juliol. La preocupació és comprensible pel fet que estem parlant gairebé de 50.000 llocs de treball directes i altres milers de treballs indirectes: (carrossers, fabricants, ITVS, pneumàtics, tallers, pàrquings, empreses de neteja, manteniment, gasolineres i un llarg etc).

– Té el Govern coneixement de les pèrdues i dificultats específiques d’aquest sector?

– Quines mesures ha pres durant la pandèmia per fer front a la seva situació?

– Quines mesures va a adoptar en un futur perquè milers d’empreses i llocs de treball no es vegin excessivament afectats per la crisi sanitària i es puguin mantenir en un futur?

– ¿Tenint en compte que les companyies aèries poden portar fins al 50% de l’aforament de passatgers durant les fases de desconfinament, creu el govern que és recomanable que els autobusos turístics puguin també incloure aquest percentatge de passatgers en els seus viatges?

Deixa una resposta

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà.


Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.