Un 76% més de finançament per als Punts d’Atenció GlobaLleida

El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, i el vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica, Jordi Verdú, han participat a l’acte de presentació dels convenis, a la Fira de Sant Josep de Mollerussa
El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, acompanyat del vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica, Jordi Verdú, i el director de l’ens, Ramon Boixadera, ha presentat aquest divendres en el marc de la 153a Fira de Sant Josep de Mollerussa els nous convenis 2026-2027 de la xarxa de Punts d’Atenció GlobaLleida, amb els quals es vol consolidar aquest servei com a referència territorial de suport a l’emprenedoria i l’empresa a les terres de Lleida, Pirineu i Aran.
La nova dotació global dels convenis serà de 365.000 euros per al període 2026-2027, fet que representa un increment del 76% respecte dels 207.000 euros actuals. Aquest augment permetrà avançar cap a una distribució més equilibrada dels recursos, ajustada a les necessitats reals de cada àmbit territorial i amb un impacte més territorialitzat. El càlcul del finançament tindrà en compte variables com el nombre d’empreses, la població activa, el nombre de municipis i els desequilibris en serveis, amb l’objectiu de reforçar el suport allà on més cal.
El nou model també planteja un reforç de la cooperació tècnica entre les entitats locals signants, una major implicació en la governança de l’Agenda Compartida Lleida, Terra d’Oportunitats i, sobretot, una adaptació del finançament a la realitat socioeconòmica de cada territori, amb criteris objectius i una visió d’equitat territorial. En aquest sentit, els nous convenis busquen millorar l’eficiència del sistema i reforçar una xarxa que, des de la proximitat, acompanya persones emprenedores i empreses, coordina serveis de promoció econòmica i contribueix a generar oportunitats de futur arreu del territori.
Durant la seva intervenció, Talarn ha remarcat que els Punts d’Atenció GlobaLleida “són una eina útil i necessària per a empreses i emprenedors, perquè ofereixen proximitat, acompanyament i resposta a les necessitats concretes de cada comarca”. En aquest sentit, ha subratllat que el reforç dels convenis s’emmarca en el compromís de la Diputació amb el desenvolupament econòmic, la cohesió territorial i la fixació de població, “generant oportunitats reals perquè els projectes empresarials puguin arrelar i créixer al territori”.
Per la seva banda, Jordi Verdú ha destacat que el nou impuls a la xarxa és fruit “de la feina compartida dels ajuntaments, els consells comarcals, els equips tècnics i totes les persones que fan possible aquest servei des del dia a dia”. Verdú ha assenyalat que els convenis reforcen la cooperació tècnica, la governança compartida i un finançament adaptat a cada realitat territorial, i ha afirmat que aquest nou marc “ha de permetre que el suport a l’emprenedoria i al desenvolupament econòmic arribi millor allà on més es necessita”.
Aquest matí, en el mateix estand institucional, també s’ha fet balanç dels resultats del Punt d’Atenció GlobaLleida al Pla d’Urgell, en un acte que Verdú ha estat acompanyat de l’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, el president del Consell Comarcal del Pla d’Urgell, Carles Palau, i el tècnic del Punt d’Atenció GlobaLleida al Pla d’Urgell, Roger Bosch, que n’ha detallat les dades.
Pel que fa als resultats del 2025, el Punt d’Atenció GlobaLleida del Pla d’Urgell ha dut a terme 168 assessoraments, ha contribuït a la creació de 26 empreses i ha tancat l’any amb 6 empreses allotjades al viver, cosa que representa un 75% d’ocupació. Aquestes xifres consoliden el servei com un recurs estratègic per a l’acompanyament empresarial i l’impuls de nous projectes a la comarca, en el marc de la col·laboració entre l’Ajuntament de Bell-lloc, el Consell Comarcal del Pla d’Urgell i l’Ajuntament de Mollerussa. En el marc de la jornada, el president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, també ha participat en l’entrega de premis de maquinària.
Pel que fa a l’activitat de divendres a l’estand del Gust de Lleida, la programació ha inclòs tallers gastronòmics infantils amb la recepta ‘Crep farcit amb poma i xocolata’, a càrrec d’Hort Calvís i Petit Complet; un tast de vins i la presentació del projecte d’enoturisme 2026, a càrrec de l’enòloga Judit Sogas, del Celler Rubió de Sòls, i un tast i degustació del plat Canelons sense gluten, sense lactosa i vegans i de les postres Trufes sense gluten, sense lactosa, vegans i amb sal i oli de tòfona de Tarrés, a càrrec d’Òscar Balsells, del Síndicat de Tarrés.
La jornada de dissabte
De cara a dissabte, l’estand del Gust de Lleida acollirà una nova jornada d’activitats amb una xerrada informativa sobre les propietats de la poma del Pla combinada amb plantes medicinals, una proposta de productes artesanals sense gluten sota el títol Net de Gluten i Ple de sabor, un tast de cervesa artesana Boira, una degustació de cervesa artesana elaborada amb pera de la DOP Pera de Lleida i Malta Arbequina, una sessió de tapes artesanes i una degustació de còctels artesanals elaborats amb ingredients seleccionats. A més, a l’estand institucional de la Diputació està previst l’acte de recepció a les jugadores del Club Patí Vila-sana, amb la participació del president Joan Talarn.
Comments (0)
Add Comment