El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, ha participat aquest dimarts en la roda de premsa de presentació de la fira MOS, Fira de Sant Miquel i el Saló de l’Automòbil de Lleida 2025, que se celebrarà entre els dies 27 i 29 de setembre a Fira de Lleida. Una fira de caire bàsicament gastronòmic i lúdic que se celebrarà paral·lelament al Saló de l’Automòbil de Lleida i que coincidirà a més amb la Festa Major de Tardor de la Ciutat.L’objectiu de MOS és situar Lleida com el gran aparador agroalimentari de Catalunya, amb una proposta lúdica, social i gastronòmica que posi en valor el producte de proximitat, la cuina i la cultura gastronòmica del territori.
La presentació, que ha tingut lloc a la terrassa del Palau de Congressos – La Llotja, ha comptat també amb les intervencions de l’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa; el president de la Cambra de Comerç de Lleida, Jaume Saltó; la delegada territorial del Govern a Lleida, Núria Gil, i el president de l’Associació Provincial d’Empreses d’Automoció de Lleida, Mario Pinilla.
En la seva intervenció, Joan Talarn ha destacat que des de la Diputació es veu com una gran oportunitat la reformulació estratègica de la històrica Fira de Sant Miquel en dues cites diferenciades. “Per una banda, la força dels nostres productes i de la nostra gastronomia en la fira MOS; i per l’altra, la capacitat d’innovació i transformació de la nostra economia en la fira professional Agrobiotec de novembre”.
En aquest sentit, ha remarcat la participació de la Diputació de Lleida a la Fira MOS, amb un terç de l’espai ocupat. “Hi serem acompanyant les DO i els consells comarcals als seus estands, els quals esdevindran aparadors dels productors de les nostres terres. També a l’estand de ‘Gust de Lleida’, un espai viu i participatiu, on es duran a terme showcookings, tallers, xerrades, tastos i presentacions, amb l’objectiu de potenciar el consum dels productes de qualitat de les nostres comarques”.
El president ha avançat que des del Patronat de Promoció Econòmica, en la Fira MOS, faran un pas endavant en la consolidació de la marca ‘Gust de Lleida’. “Ho farem el dia 27 amb la ‘Festa Gust de Lleida Experience’, una autèntica macrocelebració de la nostra gastronomia i dels nostres productes, amb la participació activa de productors, restauradors, comerç i molts agents del territori. Una festa que vol mostrar que ‘Gust de Lleida’ no és només un logotip o una campanya, sinó la representació d’una cadena de valors completa, que comença als nostres camps i arriba fins a la taula, amb qualitat, sostenibilitat i identitat pròpia”
Entre altres iniciatives, MOS inclourà showcookings amb xefs amb estrella Michelin; tastos i maridatges (vi, cervesa, oli i altres); tallers gastronòmics i demostracions de producte; concursos i trobades populars; música en directe (DJ, tardeo i hora del vermut amb garrotins) i gastronomia temàtica com ara cargolades, ‘La cuina del foc’, esmorzars de forquilla o arrossos del mar i la terra.
Els objectius principals de MOS és posicionar Lleida com a rebost de Catalunya, potenciar la gastronomia lleidatana i catalana com a actiu cultural i econòmic, donar visibilitat als productors locals, artesans, restauradors i cuiners, i crear un esdeveniment amb impacte social i turístic que promocioni la ciutat i el territori.