Núria Gil: “La Fira LleidaAirChallenge enforteix la posició de Lleida-Alguaire com un referent d’aeroport industrial i de serveis”

La delegada del Govern destaca que la mostra dona cabuda a tots els àmbits de desenvolupament estratègic de l’aeroport: el comercial, el tecnològic, l’industrial, el New Space i la formació

La delegada del Govern a Lleida, Núria Gil, ha destacat que la Fira LleidaAirCallenge, l’única de l’àmbit aeronàutic que se celebra a Catalunya i a la resta de l’Estat, contribueix a enfortir la posició de Lleida-Alguaire “com un referent d’aeroport industrial i de serveis”, perquè “dona cabuda, amb criteris de professionalització i especialització, a expositors vinculats als cinc àmbits en què es basa el desenvolupament estratègic de l’aeroport”, que són el comercial, el tecnològic, l’industrial, el New Space i la formació, i també perquè “actua com una plataforma comercial, de negoci i d’innovació a través de la qual els expositors, públic i amants de l’aviació creen sinergies i amplien coneixements, experiència i informació”.

Núria Gil ha fet aquestes valoracions en el transcurs de la inauguració de l’11a edició de la fira, que se celebra fins demà diumenge a la plataforma industrial de l’aeroport. En el tret de sortida de l’esdeveniment també hi han assistit l’alcalde d’Alguaire, Joan Guillaumet; el director d’Aeroports de Catalunya, Jordi Candela; el director de l’aeroport, Xavier Gómez, i el director de la fira, Antonio Gil.

Al mateix temps, Gil ha subratllat que aquesta fira també està pensada com un espai per al públic familiar, amb un ampli ventall d’activitats lúdiques. “Volem oferir a la ciutadania l’oportunitat d’apropar-se a l’aeronàutica, un sector sovint desconegut per molta gent i de conèixer l’entorn de l’aeroport, què s’hi fa i cap a on va”.

Més expositors i major presència d’escoles de formació aeronàutica

LleidaAirChallenge, organitzada per Aeroports de Catalunya i la Delegació del Govern a Lleida, compta amb 110 expositors, 12 més que els de l’edició anterior. Els estands estan dedicats a les escoles de formació, proveïdors de drons petits o grans per a diferents usos com agricultura, construcció o extinció d’incendis, serveis d’aerotaxi i d’helicòpters, l’exploració espacial, consultoria, reconeixement aeri, productes per a pilots i manteniment, reparació i fabricació d’aeronaus, venda i lloguer d’aeronaus d’aviació general, llibreria i associacions aeronàutiques diverses, entre altres.

Pel que fa a les escoles de formació, enguany hi participaran 25, quatre més que el 2024. Quant als expositors de venda d’aeronaus, s’ha passat dels 5 de l’any passat als 9 d’enguany.

Per altra banda, la fira inclou la programació de 7 conferències, al nou edifici residencial de l’aeroport, que estan centrades principalment en la presentació de sortides laborals en el món de l’aeronàutica.

Comments (0)
Add Comment