En el decurs de la sessió d’avui del Plenari del Parlament de Catalunya, la diputada i portaveu d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta, ha demanat a la consellera de Territori, Ester Capella, que expliqués el desplegament de la integració tarifària del Pirineu i Solsonès amb la Plana i la implantació de la nova línia de Rodalies entre Lleida i Cervera. Dues mesures que com ha assenyalat evidencien que ‘l’aposta del Govern per les comarques de Ponent i el Pirineu és inequívoca, també en l’àmbit de la mobilitat’.
Per la republicana, la nova línia de rodalies RL3 és una reivindicació històrica, que es fa realitat; alhora que ha expressat el seu desig de que es segueixi amb la vertebració de la resta de línies de tren de les comarques lleidatanes. Això, juntament amb la integració tarifària del transport públic de les comarques de l’Alt Pirineu i Aran i el Solsonès amb el sistema tarifari de l’ATM de Lleida, el Govern ‘acaba amb una situació de greuge territorial en uns territoris on el transport públic ha estat sempre un desig més que una realitat’.
Per Vilalta mesures com les esmentades esdevenen ‘exemples de polítiques públiques per assegurar l’equilibri territorial i el desenvolupament integral del país’. És en aquest sentit que ha assegurat amb contundència que ‘fer que les coses passin, treballar per la Catalunya sencera i implementar l’estratègia Pirineus és això’ i ha celebrat les polítiques impulsades per l’actual Govern de la Generalitat encaminades a garantir el dret a la mobilitat facilitant-lo de manera sostenible i orientades a la utilització creixent i del transport públic.
En la seva intervenció la portaveu dels republicans també ha destacat l’increment de les freqüències entre Lleida i Cervera de fins a 10 serveis diaris per sentit, ‘per donar un servei millor de transport ferroviari a l’àmbit de Lleida’. Mentre que pel respecta a la integració tarifària n’ha ressaltat els estalvis de fins el 89% del cost per la ciutadania en alguns desplaçaments, que arribin bonificacions o que es pugui disposar del títol de T-Jove per als menors de 30 anys i de la T-16 gratuïta, ‘de tal manera que les comarques del Pirineu s’equiparen al conjunt de les comarques i municipis que disposen de sistema tarifari integrat’.