• L’experimentat copilot Oriol Mena tornarà a la dreta del pilot lleidatà, que aspira a lluitar pel triomf a la categoria T4.
• La feina d’assistència a la prova murciana serà a càrrec de l’equip internacional South Racing, estructura amb molta experiència als ral·lis tot terreny.
Eduard Pons segueix avançant en el seu condensat calendari de competicions i es tornarà a enfundar els guants per posar-se darrera el volant del seu Can-Am a la propera Baja Lorca – Ciudad del Sol.
Organitzada per l’Automóvil Club de Lorca, aquesta serà la segona cita del calendari espanyol de l’especialitat, un certamen que tot i que Pons no segueix sí que és un banc de proves ideal per afrontar amb les millors garanties possibles el seu assalt al Mundial de Bajas.
En aquest cas l’Eduard i l’Oriol es presenten a Lorca amb les intencions de comprovar les actualitzacions en la mecànica del seu model Maverick X3 de Can-Am, vehicle d’especificacions de la categoria T4, la més bàsica per aquests vehicles acceptada per la FIA. Com a novetats destacades hi ha el canvi de suspensions, molt més adequades per proves llargues, i la configuració
de l’electrònica i el motor dels que s’espera un millor rendiment en aquest tipus de competicions tan dures.
Ho faran en vista a la seva participació a la competida Italian Baja, prova del Campionat del Món, que es disputa a Pordenone, al nord-est de la ciutat de Venècia, del dia 7 al 10 de Juliol.
El proper divendres dia 20 de maig es durà a terme la cerimònia de sortida, que es realitzarà a les 20:00h al Recinto Ferial Huerto La Rueda. Amb el dorsal 33 a les portes, la parella catalana s’enfrontarà durant el dissabte a una etapa pròleg a primera hora del matí i a 3 completes especials cronometrades que faran superar de llarg els 400 quilòmetres contra el cronòmetre per camins de terra.
Eduard Pons afirma: “Anem a Lorca a conèixer les novetats tecnològiques del Can-Am 2022 per així provar-les cara la Baja Itàlia, un tipus de cursa amb un recorregut molt similar, fet que confirma que la prova murciana serà un escenari ideal per testar-les. L’objectiu principal de la cursa és trobar el set-up perfecte per aquest tipus de terreny i a la vegada optar a la victòria en la competida categoria T4.”
El pilot de Lleida també comenta: “Afrontem aquesta part de la temporada, que ja es comença a intensificar, amb molta il·lusió. En tres caps de setmana seguits estem en tres campionats i tres disciplines diferents, i completarem més de 800 quilòmetres cronometrats, fet que em motiva molt.