El cap de l’oposició a la Paeria i primer secretari del PSC de Lleida, Fèlix Larrosa, acusa l’equip de govern municipal “d’inflar” els pressupostos de l’Ajuntament de Lleida per al 2022 i “d’augmentar” el deute de la Paeria en 10 milions d’euros. Larrosa, que aquest dijous ha presentat les 64 esmenes del PSC als comptes de l’Ajuntament de Lleida, ha denunciat que “l’equip de govern municipal no escolti activament la ciutadania” i que “molts problemes a la ciutat vinguin causats tant per l’acció com per la inacció del govern municipal”.
“No veiem el govern als carrers mentre la ciutadania demana que actuï”, ha afirmat el cap de l’oposició a la Paeria, que ha criticat l’absència de polítiques per a la promoció econòmica de la ciutat i per atreure inversions”. “On és el pressupost amb què el govern municipal sigui capaç de generar una millor economia per a la ciutat de Lleida més enllà dels titulars i la propaganda?”, s’ha preguntat Larrosa, que ha advertit que el projecte de pressupostos de l’equip de govern municipal, “de vigília de les eleccions”, preveu partides procedents dels Fons Europeus Next Generation que són incertes ja que els projectes no han estat encara avaluats per les comissions d’avaluació de l’Estat.
En aquest sentit, Larrosa ha lamentat que l’equip de govern municipal d’ERC i Junts “es carregui l’exercici de prudència” preveient ingressos per fer “activitats que generaran un nou deute per a la Paeria”. El primer secretari del PSC de Lleida ha manifestat que “encara no sabem què vol fer l’alcalde de Lleida amb els 499 dies que li queden” i ha carregat contra l’equip de govern municipal per “satanitzar el deute saludable de l’Ajuntament de Lleida”, que és recuperable perquè els anteriors governs socialistes van invertir en projectes per generar més riquesa i fer créixer la ciutat.
“L’Empresa Municipal d’Urbanisme (EMU) té dret a recuperar els 21 milions d’euros pel Pla de l’Estació, que s’han d’anar descomptant del deute total, i si l’alcalde es posa a treballar i aconsegueix inversors per instal·lar-se al polígon de Torreblanca també es recuperarà deute”, ha afirmat Larrosa, que també ha recordat que la inversió de 50 milions d’euros al Parc Científic i Tecnològic de Gardeny “es recuperarà amb més empreses, amb més activitat econòmica i amb més treballadors”.
El cap de l’oposició a la Paeria ha afegit que “a hores d’ara no em consta que l’equip de govern municipal hagi fet cap gest per pactar els pressupostos amb el PSC” i ha lamentat que el govern municipal d’ERC i Junts “encara no hagi sigut capaç de donar comptes dels acords signats al pressupost del 2021”.
El PSC presenta esmenes per invertir 1,5 milions d’euros més en seguretat, civisme, neteja i il·luminació
Fèlix Larrosa i la portaveu adjunta, Begoña Iglesias, han detallat les esmenes presentades pel PSC, que van encarades a invertir 1,5 milions d’euros més en millorar la seguretat, la neteja i la il·luminació a la ciutat de Lleida. Larrosa ha recordat que, contràriament al que diu l’equip de govern municipal, “els contractes de jardineria i de neteja no estan blindats i es poden modificar a través de fórmules de renovació i d’impuls dels serveis públics”.
En aquesta línia, el PSC planteja destinar 383.000 euros per augmentar la plantilla de la Guàrdia Urbana amb la finalitat d’arribar als 250 efectius en tres anys i millorar els recursos tecnològics del cos; destinar 50.000 euros per al Pla per al Civisme; incrementar en 150.000 euros la partida per als serveis especials de neteja; 50.000 euros per a un pla de xoc de manteniment de parcs i jardins; 100.000 euros per combatre la proliferació de plagues i 210.000 euros més per augmentar en un dia la freqüència de recollida de fracció orgànica a Ciutat Jardí i incrementar en un dia la freqüència de recollida d’envasos a Pardinyes i a Balàfia.
Al mateix temps, el PSC també proposa invertir 50.000 euros per a un pla de reposició del cablejat de l’enllumenat públic amb sensors per evitar robatoris; 77.000 euros més per millorar el manteniment de l’enllumenat públic i 50.000 euros per millorar la il·luminació a la llera del Riu Segre, que es troba amb diversos punts foscos que incrementen la sensació d’inseguretat.
Pel que fa a la mobilitat el PSC planteja invertir 393.000 euros més en transport públic amb l’objectiu de recuperar la línia L-11, que donava servei al Centre Històric; i millorar les freqüències a la línia L-7, que uneix el Secà i els Magraners, i L-10, que enllaça Llívia i la Caparrella. El primer secretari del PSC de Lleida, que ha lamentat la falta d’informació i de concreció al voltant de la proposta per estudiar una Zona de Baixes Emissions a la ciutat de Lleida, ha criticat l’equip de govern municipal per l’absència d’un pla de mobilitat i ha lamentat la improvisació a l’hora de fer canvis al Carrer Pi Miragall, “on els comerciants estan preocupats per les decisions que es puguin prendre i que afecten la seu vida quotidiana”. “La gent primer ha d’estar informada i se’ls ha de preguntar per la seva visió, reflexió i de quina manera som capaços per fer una ciutat més amable”, ha conclòs.
Larrosa també ha lamentat que el govern municipal de la Paeria prevegi una partida de 150.000 euros procedents de la Generalitat per rehabilitar les muralles de la ciutat malgrat que no està inclosa als pressupostos del govern català. Finalment, el cap de l’oposició a la Paeria també ha alertat de la “falta de rigor” de l’equip de govern municipal sobre la gestió dels espais per a nínxols al cementiri de Raïmat, per al qual el PSC ha presentat una esmena als comptes per destinar 90.000 euros per a la seva remodelació.
El PSC planteja revertir els usos l’alberg de Pardinyes i destinar-lo a altres emergències socials
El PSC ha presentat tres esmenes al pressupost de l’Ajuntament de Lleida del 2022 amb la finalitat de revertir els usos per a temporers i persones sense sostre per a l’alberg de Pardinyes amb l’objectiu de destinar-lo a altres atencions socials. Fèlix Larrosa ha explicat que el PSC no comparteix el model d’incloure persones sense sostre i temporers en un mateix edifici perquè tenen necessitats diferents i perquè va contra els recomanacions dels experts. Per això, la formació ha proposat invertir 612.000 euros per a la compra de pisos d’acollida per a la campanya de temporers i d’altres emergències amb la finalitat d’oferir una atenció individualitzada per a cada persona.