La regidora Marta Gispert, que ha subratllat que “el comerç local de Lleida mereix aquest esforç addicional”, ha explicat que aquesta campanya “és un pas raonat i imprescindible per a generar una experiència a favor del comerç de proximitat; una campanya sense precedents a Lleida i que posa la ciutat i la ciutadania al costat del seu comerç”. Tall de veu M. Gispert
El secret més ben guardat
La regidoria ha encarregat una campanya de suport i dinamització comercial ambiciosa en tots els aspectes que interpel·la els 1.543 comerços de Lleida en un format ambiciós, “perquè hem buscat una creativitat que innovadora, dinàmica i que estimuli un consum sostenible i positiu”.
El secret de Nadal està pensada perquè arribi a tota la ciutadania, començant pels més menuts de casa per tal de fixar el missatge que cal fer costat al comerç local. En aquesta línia, la campanya es veurà en:
• 5 línies d’Autobusos Lleida:
• A Lleida Televisió, des d’avui i fins al mateix dia de reis
• A la premsa escrita (local i nacional)
• En 23 OPIS, repartits per la ciutat de Lleida
• En totes les xarxes socials
• A més, la imatge de la campanya també s’aplicarà en un model de carta als Reis d’Orient que les nenes i els nens de Lleida trobaran als establiments comercials, però també a tots els centres cívics i a la mateixa regidoria de Comerç i a la regidoria de Participació, a l’edifici Mercolleida, a Pardinyes, al Palau de la Paeria, a les escoles, les escoles bressol i també al Cucalòcum.
Tècnicament, la campanya, que ha estat creada per l’empresa CACTUSOUP, s’explica des de l’imaginari col·lectiu, amb un caire divertit i fresc: Tothom sap que els Reis Mags i el Pare Noel tenen un secret. Aquest secret té una resposta empàtica i propera: tenen l’ajuda del comerç local, concretament dels 1.543 comerços de Lleida que estan disposats a donar-los un cop de mà.
Per fer aquesta campanya, s’han creat una sèrie d’il·lustracions icòniques i un disseny amb un punt dolç que acompanya els eslògans.
La gamma cromàtica és minimalista, impactant i evoca els colors identitaris de Nadal: blanc i vermell. S’ha utilitzat l’animació i el motion graphic per a crear tres càpsules de vídeo amb l’objectiu de donar valor i dinamisme a la tasca tan important que té el comerç local.
La presentació de la campanya de suport al comerç de Lleida ha comptat amb la presència del president de PIMEC Comerç Lleida i de la coordinadora territorial, Manel Llaràs i Esther Mellado, respectivament. També hi ha hagut representació de la FECOM, Elena Rosell i Laura Moreno, i de les associacions de comerciants de l’Eix, Montse Eritja i Judith Gonzalez; la Bordeta, Xavier Orobitg; Slow Shop Lleida, Rosabel Trench; Clot, Xavier Montori, i Zona Alta, Josep Bellera i Blanca López. Igualment han assistit a l’acte Francesca Vasile i Blai Baules Mestrich, representants a CACTUSSOUP, empresa creadora de la campanya , i el gerent d’Autobusos Lleida, Carlos Soldevilla.