L’Observatori Social de la Fundació ”la Caixa” presenta a CaixaForum Lleida el cicle de debats Societat connectada, individus aïllats, que pretén reflexionar sobre les paradoxes d’una societat hiperconnectada i l’impacte de la tecnologia en la construcció de nous models relacionals.
- La primera sessió serà el 23 de març, a les 19 h i anirà a càrrec de Carles Feixa, catedràtic d’Antropologia Social a la Universitat Pompeu Fabra; i Núria Viladomat, tècnica d’Economia Social. Els experts analitzaran l’impacte de les aplicacions de cites a l’hora de trobar parella.
- La segona sessió se celebrarà el 30 de març, a les 19 h i estarà dedicada al canvi de model de consum d’oci causat per l’aparició de nous formats audiovisuals. Ho explicaran Àlex Oró, periodista i crític musical; Patrícia Ventura, doctora en Comunicació, intel·ligència artificial i ètica; i Mariona Visa, professora de Comunicació i Periodisme Audiovisuals a la UdL.
- Els dos debats tindran lloc a CaixaForum Lleida i estaran moderats per Adriana Camprubí, investigadora a l’Institut de Recerca en Cultures Medievals de la Universitat de Barcelona i directora científica del cicle.
L’Observatori Social de la Fundació ”la Caixa” inaugura a CaixaForum Lleida el cicle de debats Societat connectada, individus aïllats, on diferents experts reflexionaran durant dues sessions sobre com les tecnologies disruptives defineixen les noves pràctiques comunicatives, els nous models d’interacció afectiva i els nous hàbits de consum cultural.
Les sessions d’aquest nou cicle se celebraran al centre cultural, sota la direcció científica de Adriana Camprubí, investigadora a l’Institut de Recerca en Cultures Medievals de la Universitat de Barcelona.
Societat hiperconnectada i els nous models relacionals
La primera sessió del cicle serà Amor o match? i se celebrarà el dijous 23 de març a les 19 h i comptarà amb la participació de Carles Feixa, catedràtic d’Antropologia Social a la Universitat Pompeu Fabra; i Núria Viladomat, tècnica d’Economia Social, divulgadora i autora del llibre Solteres i encantades. En aquest primer debat es parlarà sobre quin és l’impacte de les aplicacions de cites a l’hora de trobar parella i es farà una reflexió sobre el risc de mercantilitzar les experiències emocionals.
La segona sessió se celebrarà el 30 de març a les 19 h amb el debat Oci a la carta, i comptarà amb la participació de Àlex Oró, periodista i crític musical; Patrícia Ventura, doctora en Comunicació, intel·ligència artificial i ètica i Mariona Visa, professora de Comunicació i Periodisme Audiovisuals a la UdL. Els ponents analitzaran com l’aparició de nous formats audiovisuals, la multitud de plataformes i el consum sota demanda han creat un model de negoci basat en l’economia de l’atenció.
Un espai d’anàlisi i reflexió
Aquesta cicle s’emmarca dins l’activitat de l’Observatori Social de la Fundació ”la Caixa”, un espai d’anàlisi i reflexió que pretén estudiar l’actualitat i els reptes de la societat i divulgar el coneixement de les ciències socials i humanitats, amb especial interès en les àrees d’acció de la Fundació “la Caixa”. L’objectiu de l’Observatori Social és ser un referent en la difusió de coneixement rellevant i actual i acostar-lo a tots els segments de la societat per tal de contribuir al progrés de la realitat que ens envolta, tot donant suport a la recerca i la reflexió.
PROGRAMA DE DEBATS
→ Dijous, 23 de març, a les 19 h
AMOR O MATCH?
L’IMPACTE DE LES APLICACIONS DE CITES EN LES NOSTRES RELACIONS AFECTIVES
Trobar vivències emocionals reals cada vegada és més difícil. L’ideal de l’amor romàntic transita entre els models passats i les noves maneres de construir les relacions afectives. En aquesta sessió veurem quin és l’impacte de les aplicacions de cites a l’hora de trobar parella i reflexionarem sobre el risc de mercantilitzar les nostres experiències emocionals. Avui, l’amor és un negoci rendible.
Ponents:
- Carles Feixa, catedràtic d’Antropologia Social a la Universitat Pompeu Fabra
- Núria Viladomat, tècnica d’Economia Social, divulgadora i autora del llibre Solteres i encantades
Moderat per:
- Adriana Camprubí, investigadora a l’Institut de Recerca en Cultures Medievals de la Universitat de Barcelona
→ Dijous 30 de març, a les 19 h
OCI A LA CARTA
LA GUERRA ENTRE PLATAFORMES
En una ‘societat hipermediada’, l’accés al lleure és múltiple i divers. El consum d’oci ha passat de ser una activitat col·lectiva i unicanal a ser una experiència individual, multicanal i fragmentada. L’aparició de nous formats audiovisuals, la multitud de plataformes i el consum sota demanda han creat un model de negoci basat en l’economia de l’atenció. El camp de batalla és el nostre temps lliure.
Ponents:
- Àlex Oró, periodista i crític musical
- Patrícia Ventura, doctora en Comunicació, intel·ligència artificial i ètica
- Mariona Visa, professora de Comunicació i Periodisme Audiovisuals a la UdL
Moderat per:
- Adriana Camprubí, investigadora a l’Institut de Recerca en Cultures Medievals de la Universitat de Barcelona