Els tres filtres.

OPINIÓ. JOAN RAMON BUIXADERA

“Vivimos criticando” és el títol d’una cançó de la parella Alborada flamenca i déu n’hi do com l’encerta. En un parell de frases fa el retrat perfecte de la societat actual. Vivim, diuen, en la societat de la comunicació però, què comuniquem? No se sap!

Fa pocs dies llegia un escrit, atribuït a Sòcrates, que parla del test dels 3 filtres. Aquests filtres els haurien de passar, per començar, totes les notícies de tots els diaris i altres mitjans de comunicació (alguns haurien de plegar perquè no els superarien). Resumint: 1. Has comprovat la veracitat del que vols dir? 2. Vols dir quelcom de bo? 3. Em servirà d’alguna cosa, conèixer aquesta informació? Si les respostes són No, No i No, millor callar perquè no passa de ser brossa amb afany de manipulació i fer mal. Fa temps, s’atribuia a José María Aznar la frase ”difama, que algo queda!” (no recordo en referència a quin polític català ho deia, tant li fa!)

Hi ha hagut eleccions a Galícia aquest passat diumenge i, oh, sorpresa! Tema principal de la campanya: Catalunya! I això fa anys que dura, i a tot arreu d‘allò que fou españa i avui és un niu d’escurçons, passa el mateix.
Avui llegia que volen acusar el President Puigdemont de terrorisme i de dirigir el Tsunàmi democràtic des d’una comissaria belga, on va estar retingut per la policia d’aquell país els mateixos dies que, aquest tsunami “actuava” a Catalunya. Passaria aquells tres filtres, aquesta teoria? Diria que no!
Bona nit, gent bona !!
JOAN RAMON BUIXADERA
Comments (0)
Add Comment