El subdelegat del Govern es reuneix amb UGT per analitzar el desenvolupament de la campanya de la fruita

En el decurs de la reunió, el subdelegat s’ha interessat per la marxa de la campanya i les irregularitats detectades pel sindicat que ja han estat traslladades a la Inspecció Provincial de Treball.

Lleida. 25 de juliol de 2019.-  El subdelegat del Govern a Lleida, José Crespín, ha mantingut aquest migdia una reunió amb representants de la Federació d’Indústria, Construcció i Agro (FICA) del sindicat UGT Terres de Lleida en el marc de les trobades amb diferents agents implicats en la campanya de recollida de la fruita per conèixer i analitzar el seu desenvolupament. A la reunió hi ha assistit Bonaventura Baca, president de UGT FICA Terres de Lleida; Xavier Perelló, secretari general d’UGT FICA i el també membre de l’executiva d’aquesta federació, Antonio Rodríguez.

En el decurs de la reunió, el subdelegat s’ha interessat per la marxa de la campanya i les irregularitats detectades pel sindicat que ja han estat traslladades a la Inspecció Provincial de Treball. Segons els representants de UGT FICA, es tracta d’irregularitats detectades relacionades amb el salari dels treballadors (de 7,02 euros bruts en el cas dels temporers i de 7,08 en el cas de les càmeres de fruita), amb l’incompliment de la jornada laboral i amb l’allotjament.

José Crespín ha explicat que “aquesta reunió  té com a objectiu prendre el pols de la situació, detectar problemàtiques i necessitats i com abordar-les conjuntament amb els agents implicats en la campanya de la fruita”. En aquest sentit, el subdelegat del Govern s’ha compromès “a intentar incrementar els esforços a traves de la Inspecció Provincial de Treball  per detectar aquestes situacions d’irregularitats i investigar-les per determinar si hi ha hagut vulneració de la normativa vigent”. Crespín i UGT FICA Terres de Lleida s’han emplaçat a seguir treballant en aquesta línia “per abordar no només els problemes d’aquesta campanya sinó també  per generar una base d’informació de cara a la planificació de la propera campanya”

La reunió amb UGT FICA Terres de Lleida, així com la ja celebrada amb ASAJA, forma part d’una sèrie de reunions de treball que ha endegat el subdelegat del Govern amb els diferents agents implicats en la campanya agrària l’objectiu de les quals és fer un seguiment constant i continuat del seu desenvolupament, així com complementar les reunions de la Comissió Agrària. Demà divendres, el subdelegat continuarà aquestes trobades amb una reunió de treball amb el coordinador territorial a Lleida d’Unió de Pagesos, Jaume Pedrós, i la propera setmana mantindrà una reunió amb el president de JARC a Lleida, Joan Carles Massot

 

 

 

Comments (0)
Add Comment