El subdelegat del Govern a Lleida,  s’ha desplaçat  a la comarca de Les Garrigues

Ha mantingut reunions de treball amb l’alcalde de Castelldans i amb l’alcaldessa de La Granadella. També ha visitat la Cooperativa d’oli de La Granadella per conèixer el seu projecte de creixement per a la propera campanya oleícola.

El subdelegat del Govern a Lleida, José Crespín, s’ha desplaçat avui a la comarca de Les Garrigues on ha mantingut reunions de treball amb l’alcalde de Castelldans i amb l’alcaldessa de La Granadella. També ha visitat la Cooperativa d’oli de La Granadella per conèixer el seu projecte de creixement per a la propera campanya oleícola.

A Castelldans, el subdelegat s’ha reunit amb l’alcalde, Conrad Llovera, i amb regidors de la corporació municipal, amb qui ha compartit el projecte de construcció d’un nou accés a l’AP-2 que el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) preveu amb l’objectiu, tal com ha explicat José Crespín, “de millorar l’accessibilitat a aquesta via davant l’increment de trànsit derivat de l’aixecament dels peatges. Es tracta doncs -ha explicat- d’obrir una nova via d’accés que pot generar noves oportunitats de desenvolupament pel municipi i per la comarca i convertir-se en un nou node que millorarà la connexió amb altres vies de comunicació rellançant la connectivitat de la comarca i oferint oportunitats per a la ubicació de noves empreses en el territori”.

El Mitma va adjudicar a finals d’aquest mes de febrer la redacció del projecte amb un pressupost proper als 300.000 euros. El projecte forma part del Programa d’Actuacions a les autopistes AP-2 i AP-7 dissenyat per millorar l’accessibilitat i aconseguir una xarxa viària més funcional i segura. Aquest Programa és fruit dels estudis previs que el Mitma va redactar sobre la redistribució del trànsit en aquestes dues vies després de la supressió de peatges.

Després, el subdelegat ha mantingut una reunió de treball amb l’alcaldessa de La Granadella, Atzara Noguera, i la tinent d’alcalde, Elena Llauradó, per conèixer les actuacions i projectes de progrés d’aquest municipi garriguenc. Un d’ells és el projecte integral d’estalvi i eficiència energètica del municipi que compta amb un ajut de gairebé 215.000 euros dins el Programa DUS 5000 per a inversions a projectes singulars locals d’energia neta adreçats a municipis de repte demogràfic, és a dir, de menys de 5.000 habitants, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) del Govern d’Espanya.

Juntament amb l’alcaldessa, el subdelegat ha visitat el poble per conèixer els detalls d’aquest projecte local que ha de permetre, segons Crespín,  “fer realitat una iniciativa d’eficiència energètica que reduirà i optimitzarà el consum d’energia i contribuirà a la sostenibilitat mediambiental que ens compromet a tots”. El subdelegat ha destacat que “es tracta de projectes que tenen un important suport econòmic per part del Govern d’Espanya sense el qual els petits municipis no podrien tirar-los endavant”.

Amb l’ajut del DUS 5000, La Granadella preveu renovar l’enllumenat públic del municipi, així com incorporar un sistema d’aerotermia en els edificis i equipaments municipals i la instal·lació de plaques solars.

Posteriorment, el subdelegat ha visitat les instal·lacions de la Cooperativa de La Granadella, dedicada a la producció i comercialització d’oli d’oliva verge extra. Crespín, acompanyat pel president de la cooperativa, Ramon Barrull, ha conegut el projecte d’inversió i creixement en el que està immers la cooperativa amb la construcció d’una nova seu i d’un nou molí amb una capacitat de molturació de 200.000 quilos d’olives diari. Les previsions són que aquest nou moli entri en funcionament el proper mes d’octubre, coincidint amb la nova campanya oleícola, i permeti duplicar la capacitat actual, incorporar millores en el procés productiu i ampliar la gamma de productes. Fundada l’any 1.920, es va fusionar al gener del passat any amb la Cooperativa de Torrebesses i, juntes, sumen 300 socis.

Comments (0)
Add Comment