El subdelegat  a Lleida José Crespín visita els cellers de les Terres de Lleida a la fira Barcelona Wine Week, referent del vi nacional

El subdelegat  a Lleida José Crespín visita els cellers de les Terres de Lleida a la fira Barcelona Wine Week, referent del vi nacional

Barcelona. 2 de febrer de 2026.– La sisena edició de la Barcelona Wine Week ha obert avui portes amb la participació de 90 Denominacions d’Origen i més de 1.300 cellers procedents de totes les comunitats autònomes d’Espanya, 300 dels qual són catalans i més d’una vintena de lleidatans dels quals 17 formen part de la DO Costers del Segre.

El certamen, considerat l’aparador referent de la diversitat vitivinícola del sector del vi espanyol, ha estat inaugurat pel ministre d’Agricultura, Pesca y Alimentació (MAPA), Luis Planas, juntament amb el conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat, Òscar Ordeig. També hi ha assistit el delegat del Govern a Catalunya, Carlos Prieto, i el subdelegat del Govern a Lleida, José Crespín.

Prèviament a l’acte inaugural, el subdelegat José Crespín, ha visitat i saludat els estands de diferents productors de vi de les Terres de Lleida, així com l’estand de la DO Costers del Segre que aglutina 36 cellers i més de 4.000 hectàrees de vinya repartides entre les subzones de Raimat,  Segrià, Pallars, les Garrigues, Vall de Riu Corb, Artesa de Segre y Urgell.

El subdelegat ha intercanviat diverses impressions amb els productors com ara les aliances estratègiques i la internacionalització progressiva dels vins o les noves tendències de consum saludable de vi entre els col·lectius més joves. En aquest sentit, José Crespín ha valorat positivament la predisposició del sector “en explorar i obrir nous mercats i donar a conèixer la qualitat dels vins lleidatans, així com la implicació del vi amb la gastronomia i el turisme com a estratègies claus per als cellers i el territori”.

La Barcelona Wine Week, que es celebra des d’avui fins dimecres dia 4, preveu l’assistència d’un miler de professionals internacionals del sector del vi. El certamen ocupa una superfície d’exposició de 10.000 metres quadrats al recinte de Montjuïch de Fira de Barcelona i compta amb el suport del MAPA i d’ICEX España Exportación e Inversiones del Ministeri d’Economia, Comerç i Empresa.

Comments (0)
Add Comment