Comunicat del PSC sobre la notícia publicada al diari La Mañana, el 5 de gener del 2022

En relació a la informació publicada dimecres 5 de gener del 2022 al diari La Mañana ‘La moció de censura no es podrà presentar perquè la llei electoral penalitza els regidors no adscrits’, la portaveu adjunta del grup municipal socialista a la Paeria, Begoña Iglesias, explica que el Tribunal Constitucional va declarar inconstitucional i nul el paràgraf tercer de l’article 197.1, apartat a, de la Llei Orgànica del Règim Electoral (LOREG) l’any 2018. Per tant, el Tribunal Constitucional havent declarat nul el precepte, una moció de censura és factible amb 14 vots

La portaveu adjunta del grup municipal socialista a la Paeria ha afegit que el PSC, que aquest dimecres s’ha reunit amb els sindicats CCOO i UGT, té previst finalitzar la setmana que ve la ronda de consultes per explorar alternatives amb els grups de l’oposició, regidors no adscrits i la societat civil, després de les quals “acabarem de prendre una decisió sobre si és possible sumar 14 vots”.

 

“Si algú no vol afegir-s’hi ha d’explicar per quin motiu no ha volgut sumar i aclarir per què han volgut deixar el govern municipal actual, però no aspirar a un govern alternatiu que pugui resoldre les preocupacions i les necessitats de les lleidatanes i lleidatans”, ha dit Begoña Iglesias, que ha afegit que “la setmana que ve podrem avaluar quina és la situació a la ciutat de Lleida i fer balanç de com hauran anat les converses”.

Comments (0)
Add Comment