Alcaldes i càrrecs electes d’ERC es planten contra els macroprojectes de renovables, residus i biogàs a Ponent

Esquerra presenta un manifest on reclama un model sostenible i participatiu davant la proliferació de macorplantes

 

Lleida – Alcaldes i càrrecs electes d’ERC s’han plantat aquest divendres contra els diversos projectes de macroplantes de renovables, tractament de residus i biogàs que hi ha a Ponent. Per fer-ho han presentant i signat un manifest on reclamen un model sostenible i participatiu per evitar posar en risc la salut, l’activitat agrària i l’equilibri territorial de les comarques de Ponent. El manifest posa exemples concrets com la planta de biogàs de la Sentiu de Sió, que serà la més gran del sud d’Europa, o el projecte de la incineradora de Juneda, nova Tracjusa, promogut per GAP cooperativa i Griñó. Els republicans també demanen protegir la qualitat de l’aire de Ponent, que figura entre els més contaminats de Catalunya.

El secretari de Transició Ecològica de la Federació Regional de Lleida, Sebastià Garcia, l’alcalde d’Arbeca, Francesc Roset, l’alcaldessa de Torregrossa, Maribel Zamora, l’alcalde de Bellcaire, Jaume Monfort, la tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Tàrrega, Alba Castellana, i una representació de càrrecs electes i orgànics, han presentat i signat el manifest ‘Defensem el futur de la nostra terra, dels nostres pobles i de la nostra gent’, amb el qual volen donar resposta a les problemàtiques dels municipis i la ciutadania davant aquests projectes.

El document denuncia que molts d’aquests projectes són aliens al territori i responen únicament a interessos econòmics de grans empreses, ja que les instal·lacions plantejades són desproporcionades respecte a les necessitats reals dels pobles. Garcia ha remarcat que defensen un model que “reparteixi dignitat, riquesa i resiliència”. Al mateix temps, ha advertit que les polítiques no poden seguir “sotmeses a un sistema que destrueixi el paisatge, contamini l’aire, els sòls agrícoles i les aigües, i incentivi el despoblament”.

 

Comments (0)
Add Comment