L’Assemblea Nacional Catalana convoca la ciutadania el diumenge 11 de març, a les 17.30 h, a una manifestació multitudinària per exigir formar Govern i desplegar la República. Mantenim la mateixa posició des del 31 d’octubre: cal restituir el Govern legítim i fer valdre la Declaració d’independència.
Aquesta nova mobilització multitudinària homenatjarà la gent del carrer, voluntaris, treballadors, funcionaris, que se l’han jugat per la República. Alguns ja en pateixen les conseqüències, com Jordi Pesarrodona, acusat de delicte d’odi per posar-se un nas de pallasso, o Jordi Perelló, el mecànic que es va negar a atendre un policia nacional després de les càrregues d’octubre.
La mobilització ocuparà el Passeig Colom entre l’estàtua de Colom i l’avinguda del Marquès de l’Argentera fins el Parc de la Ciutadella (mapa adjunt). Hi haurà una capçalera que es mourà pel carril central del Passeig d’Isabel II entre Via Laietana i el Pla de Palau.
L’escenari es trobarà situat al Pla de Palau, davant la Font del Geni Català (esquema adjunt), orientat cap a l’estàtua de Colom, mentre que una pantalla orientada cap a Ciutadella permetrà que la gent que arribi per l’Avinguda Marquès de l’Argentera també pugui seguir l’acte polític.
L’acte començarà al voltant de les 18 h, el presentarà Clara Tena i consistirà en un homenatge a gent del carrer que se la van jugar per la República els mesos de setembre, octubre i noviembre, acompanyat de la música dels Lexu’s.