Aitona prepara la nova campanya de visites als camps de presseguers florits i aspira superar les 18.000 de l’any passat
S'incorporen enguany un tast de productes locals i noves rutes guiades amb bicicleta, quad i per a caminadors especials
Vista aèria de presseguers i nectariners florits al municipi d’Aitona. Imatge del 14 de març del 2018. FOTO. SALVADOR MIRET/ACN
Aitona tornarà a oferir aquest març, de dilluns a dijous i els caps de setmana, les visites turístiques guiades per pagesos i per guies locals voluntaris pels camps de presseguers florits del municipi, que s’emmarquen en el projecte Fruiturisme endegat pel consistori. Les visites estructurades permetran al visitant descobrir i gaudir dels camps florits que inunden de color rosa el paisatge, mentre que les visites pel nucli antic de la població serviran per conèixer el seu patrimoni i la seva oferta turística.
Novetats
Entre les novetats de la nova temporada, destaquen la creació de ‘TastAitona’, que permetrà els visitants degustar alguns dels productes elaborats pels productors locals com ara melmelades, formatges, embotits, fruita, mel i xocolata, entre d’altres, i la posada en marxa de noves rutes en bicicleta -amb una durada de tres hores- i en quad. Així mateix, es manté enguany el servei de globus aerostàtics per poder gaudir dels arbres florits des del cel. Enguany, a més, s’ha programat el 16 de març un concert del grup Serratejant a l’ermita de Sant Joan de Carratalà.
La previsió de l’Ajuntament per aquesta nova edició de la campanya ‘Aitona en Flor’ és continuar creixent pel que fa al nombre de visitants i superar la xifra de 18.000 persones de l’edició anterior, que ja va representar un salt exponencial molt important en relació amb el 2017, que va registrar 5.500 visitants, i el 2016, que en va tenir 1.500.
Durant la presentació de la campanya ‘Aitona en Flor’ 2019, l’alcaldessa Rosa Pujol ha explicat que es tracta d’un «projecte turístic sostenible, consolidat, en evolució constant», que «posa en valor» el poble, la seva agricultura, la gent i la fruita, i «amb el propòsit de continuar creixent». Es tracta d’un projecte «obert a tota mena de visitants i, sobretot, amb la voluntat d’internacionalitzar-lo», segons ha remarcat Pujol.
L’any passat van visitar els camps florits el cònsol del Japó i enguany a la Fira de FITUR de Madrid l’alcaldessa d’Aitona es va reunir amb l’encarregada de negocis de Tailàndia, Nata Napa Kongsri, a qui va convidar a visitar el municipi per la semblança que té la floració del Segrià amb la flor de lotus d’aquell país asiàtic. En aquest sentit, s’inaugurarà una mostra sobre la flor de lotus a Tailàndia.
L’Ajuntament d’Aitona ja va donar el tret de sortida fa una setmana a la nova temporada d»Aitona en Flor’ 2019 amb l’obertura de les reserves a través del web www.fruiturisme.info. A través d’aquesta plataforma ja es pot fer la reserva del dia i l’hora de la visita amb la finalitat de regular el nombre de turistes i evitar les aglomeracions. De les 2.500 places que s’ofereixen a la plataforma per visitar els camps florits, ja se n’han venut més d’un miler.Col·laboració amb la Ribera d’EbreUna altra novetat és la col·laboració de l’Ajuntament d’Aitona amb el Consell Comarcal de la Ribera de l’Ebre, que també està potenciant el turisme de la flor. Iniciada enguany, aquesta aliança ‘Aitona-Ribera d’Ebre’ s’adreça a potenciar la flor, el patrimoni i la gastronomia. La tècnica de turisme de l’Ajuntament d’Aitona, Dolors Pelegrí, ha assenyalat que s’ha «aconseguit consolidar una oferta turística territorial, establint sinergies», tant amb territoris propers com és el cas de la Ribera d’Ebre, com a nivell internacional, amb el Japó l’any passat i Tailàndia, aquest 2019.
Pelegrí ha explicat que el perfil del visitant està canviant. «Si inicialment venien parelles pel seu compte, actualment tenen visitants que es desplacen en autocars organitzats, grups d’estrangers, famílies senceres i molta gent que vol repetir amb altres familiars o amics», ha detallat. També l’estada dels visitants s’ha allargat i, si en principi, la gent anava a Aitona a passar un matí, «ara hi ha demanda de fer activitats matí i tarda i, fins i tot, d’ampliar el programa a caps de setmana o bé a períodes de dos o tres dies, la qual cosa implica pernoctacions a la zona», ha dit Pelegrí
Totlleida t'informa que les dades de caràcter personal que ens proporcions omplint el present formulari seran tractades per Eral 10, S.L. (Totlleida) com a responsable d'aquesta web. La finalitat de la recollida i tractament de les dades personals que et sol·licitem és per gestionar els comentaris que realitzes en aquest bloc. Legitimació: Consentiment de l'interessat. • Com a usuari i interessat t'informo que les dades que em facilites estaran ubicats en els servidors de Siteground (proveïdor de hosting de Totlleida) dins de la UE. Veure política de privacitat de Siteground. (Https://www.siteground.es/privacidad.htm). El fet que no introdueixis les dades de caràcter personal que apareixen al formulari com a obligatoris podrà tenir com a conseqüència que no atendre pugui la teva sol·licitud. Podràs exercir els teus drets d'accés, rectificació, limitació i suprimir les dades en totlleida@totlleida.cat así com el dret a presentar una reclamació davant d'una autoritat de control. Pots consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la pàgina web: https://totlleida.cat/politica-de-privacitat / , així com consultar la meva política de privacitat.